Det var sjutton vad tiden rusar iväg

Jag hinner inte med något alls känns det som. Jag som hade tänkt mig att blogga i alla fall varannan dag...nu är det flera dagar sedan. Men nu änteligen blev det en stund över.
Jag har gått med i Facebook. Jag skulle ju inte göra det för att datan tar så mycket tid ändå från syendet tycker jag men så fick jag ju blommor på min 50 års dag från min kusin som jag inte haft kontakt med på 25 år och från min lillasyster fick jag reda på att hon fanns på Facebook...så nu är jag där i alla fall.

Vi har haft några härliga dagar nu Charlie och jag...äntligen börjar allt falla på plats. Han börjar förstå ordet "nej" och allt vad det innebär (förutom just det där med att städa kattlådan) och promenaderna blir bara bättre och bättre. Han har fått en del flockkänsla också...äntligen måste jag nog säga. I början brydde han sig inte om var vi tog vägen och var han på tomten och tittade upp och inte såg oss så fortsatte han lugnt med det han höll på med. Men nu så springer han efter oss hela tiden när någon av oss lämnar ett rum, bara för att se var vi tar vägen. Att han är självständig är väl bra, men hellre en stark flockkänsla som nu.

Idag blev det lite akut, vi skulle iväg och handla och jag skulle lämna av Janne vid tåget efteråt för han skulle till Stockholm och Charlie brukar ännu så länge åka med in till stan och vara kvar i bilen, men naturligtvis så somnade han 10 minuter innan vi skulle åka. Jag kunde ju inte väcka honom enbart för att han skulle med så vi chansade att han inte skulle vakna och göra rackartyg...han fick vara kvar hemma och när jag kom hem två timmar senare så låg han snällt kvar i sin korg. Inget städa kattlåda, inga skor överallt och inget kiss på golvet. Visst är han duktig min lilla prins.

På kvällarna har jag t o m fått en chans att sy lite grand. Och när Quilt o Lappteknikslistan kom med info om att det kommit en BOM 2010 som heter Scrappy Happy så var jag inte sen att hoppa på. Scraps har jag gott om.....alla ligger i en kasse i en enda röra i tillskärningsrummet....
Men två block har jag hunnit med...de två som kommit ut redan...

Jag vet inte vad det ska bli av dem om det blir en quilt eller om det blir småsaker men det visar sig när alla blocken är klara. Eftersom jag nu börjat på en ny BOM så tänkte jag försöka fortsätta med blocken till BOM 2009...för jag har börjat samla på en annan BOM som (om jag fattat det rätt) kommer att bli fyra olika BOMar som är årstidsrelaterade. Bara jag förstår hur jag ska sy den så ska jag sätta igång.

Nu är det dags att gå upp och utfordra lilla prinsen.

Inga kommentarer: