Helgen gick fort så jag hann inte med att skriva något då

alltså får det bli nu när min lilla buse sover en stund efter promenaden. Vi hade en underbar lördag, sov till kl åtta och tog en mycket lugn förmiddag. Härliga promenader hade vi också. Han har blivit så duktig på att gå i koppel nu. Inget tvärstopp och vägran längre, bara små stunder när han sätter sig och lyssnar på bilar, fåglar och lite annat, sedan är det full fart framåt igen.
Söndagen var också härlig...han lärde sig gå i källar trappen. Jag bar ner honom till syrummet, som var jättespännande, men jag var så nervös att han skulle äta något olämpligt så det blev inte så lång stund nere hos mig. Sedan lyckades jag locka upp honom trappsteg för trappsteg. Det tog lite tid för motoriken med bakbenen var inte med riktigt...man måste ju flytta upp bakbenen uppför trappen också och inte bara frambenen. Rätt som det var var han uppe och sedan tog det inte lång stund innan han på helt eget bevåg gick ner för trappen....nu är det bara stängda dörrar som kan hindra honom.

Jag kom äntligen ihåg att ta med mig kameran ut på tomten så det blev lite vinterbilder på honom

Allt går att äta

Snö är roligt

Hmmm

Man kan gräva ner huvet i det

Man kan äta det också

Vad gör du?

Ett spännande ljud











Syns det att han gillar snö min lilla buse, det ska bli spännande till våren och få se han reaktion när det helt plötsligt blir grönt ute.

Jag har äntligen kommit igång och börjat sy lite och det känns helt underbart även om det inte blir långa stunder åt gången så just nu håller jag på med 2 stycken förkläden som är (försenade) julklappar till min syster och svåger....började med dem före jul men det kom ju en valp emellan, så åter till symaskinen.

Inga kommentarer: