Det blåser ute idag

och det känns som sydliga vindar trots att termometern visar 2 grader kallt. Kan man  hoppas på en vår snart kanske. Jag älskar vinter, precis som jag älskar alla årstider men nu vill jag ha vår, nu har vi haft nog med vinter tycker jag.
Igår var jag till Willys och köpte äpplen för 5:-/kg så nu ska jag snart koka äppelmos. Hoppas den räcker resten av säsongen. Det är lite konstigt när man är van att ha egna äpplen och koka vid behov och så har man inga helt plötsligt. Finns det snabbväxande äppelträd månne.

Jag har lyckats sy lite grand igen nu. Eftersom jag började med en ny BOM så vill jag göra klar den föregående så snart som möjligt...så ett nytt block har jag lyckats få ihop.
Detta är block 8 och heter Mumm Flower.

Idag blir det nog ingen sömnad för mig. I helgen åker jag på syträff i Gnesta och måste se till att allt är packat och klart eftersom jag jobbar 2 nätter nu. Men kanske hinner jag sprätta lite grand på förklädet som blev förstört när broderimaskinen fick spunk...vi får se.

2 kommentarer:

Junebacken! sa...

Jättesnyggt block! Gillar färgerna och mönstret. Här blåser det också, jag har inte mockat än och jag känner mig ju lagom manad att gå ut i den här blåsten. Men är man bara ordentligt klädd så är det ju skönt bara man kommer ut. Ha det så kul på syhelgen, jag är lite avis som inte kan åka med.

Hanna sa...

Välkommen hit!
Vi syns snart