God morgon i kylan

för nu är det kallt som sjutton ute. I morse när jag gick upp kl 05.50 hade vi -23,7 grader här i Hummelsta.
Charlie gick ut och kissade en snabbis och sedan var det korgen som gällde. Kylan tar hårt på den lilla krabaten. Trots att vi tar mycket korta promenader på ca 10 minuter så somnar han som en stock oftast i korgen när vi kommer in.
Jag hoppas att det blir lite mildare kommande nätter eftersom jag ska jobba i nattpatrullen och de bilarna har inte världens bästa värme direkt. Man kan ju heller inte ha termobyxor på sig för det prasslar så förebaskat när man går in till brukarna.

Vad jag saknar min symaskin...ja inte så den har försvunnit eller så men det blir ingen tid över till sömnad och när väl Janne kommer hem från jobbet så är jag så slut så jag hellre kryper upp i soffan än sätter mig vid symaskinen även om jag vet att jag skulle få lite mera energi om jag sydde...det laddar ju verkligen batterierna.

Men tids nog blir Charlie så stor så han vågar följa med ner för källartrappen och jag kan sy lite om dagarna igen.

Igår hann jag i alla fall med att koka lingonsylt och frosta av frysen men det var inte lätt att frosta av med en lite valp som springer runt fötterna och ska smaka på varenda lite isbit som trillar ut....

Jag ska inte klaga...jag har ju en underbar liten kille som är riktigt duktig på att springa fram till altandörren när det är kissedags och då är han inte ens 11 veckor ännu...det är starkt gjort av honom tycker jag.

Så vi får väl se vad vi ska hitta på idag.

2 kommentarer:

Inger sa...

Vad duktig han är som säger till när han är nödig. Kan du inte ta upp symaskinen, så du kan sy medans Charlie sover, klart det beror ju vad du syr på. Ha det gott, o ge Charlie en stor bamsekram från mig.

Kram Inger i Segeltorp

Uttan sa...

Vilka underbara bilder Du visar på eran bebis ååå såååå söt han e jag blir alldeles knäsvag.
Njut av tiden han e liten och nog hinner Du sy allt.

Sköt om Er!
Kram!