Oj vad jag har blivit firad...

på min 50-årsdag.
Maken bjöd på middag som hette duga. Till förrätt så blev det avacadoröra med räkor och rökt lax. Det är en förrätt som jag verkligen älskar eftersom jag är tokig i rökt lax. Sedan blev det stekt lax, klyftpotatis och romsås. Till efterrätt åt vi tårta...Charlie fick naturligtvis vara med och smaka på tårtan han med och den biten han fick försvann i ett nafs.
Sedan fick jag fotmassage av maken och det är så skönt så man kan somna till det men det gick ju inte för sig för efter det var det ost, kex och vin som gällde...
Mycket nöjd och trött kröp vi i säng 23.30...vi kröp alltså för att vi var trötta, inte pga vinet....*fniss*

Dagen idag började bra med morgon kaffe på sängen...(ytterligare en dag, å så härligt) men han sjöng inte för mig idag...maken alltså.

Det var ett underbart väder ute så Charlie och jag tog en promenad medans maken åkte in till stan och hämtade blommor som de hade ringt om igår men de fick in beställningen så sent att de inte hann åka ut med den och alternativet var alltså att vänta till måndagen.... det kunde jag ju inte göra...jag var så nyfiken vem blommorna var ifrån...


Buketten kom ifrån en av mina kusiner, Angelicka, numera kallad för Anki och vi har inte haft kontakt på säkert 20 år. Jag blev så snopen så jag satt ner en lång stund vid köksbordet efteråt. Eftersom jag hört av min syster att hon finns på Facebook så måste jag ju registrera mig där nu så vi kan få kontakt igen.

På eftermiddagen när jag skulle vila en stund så säger maken..." det parkerar en massa bilar utanför" och när det ringer på dörren och jag öppnar så står näst äldsta brorsan med fru, nästa yngsta syrran med make, min gudsom med sambo och min systersom med pojkvän utanför. Åh jag blev så rörd och glad så jag nästan började gråta.

Jag fick en massa underbara blommor bl a denna underbara bukett från alla syskonen som kom.













Denna ljuvliga engelska pelargon fick jag av min gudsom och hans sambo, perkekt eftersom min engelska pelargon inte överlevt vintern.





Och denna ljuvliga bukett tulpaner fick jag av guddottern och hennes pojkvän.







Jag har underbara, väldoftande blomor överallt just nu. Det känns så fantastiskt att bli så uppvaktat och jag känner mig så rik när jag har mina nära och kära omkring mig.
Tack älskade familj för att ni uppvaktat mig på min "stora" dag.

Tack också alla ni som lämnat grattis hälsningar på min blogg...jag blir så glad....jag känner mig så lycklig över att jag har så fina vänner här på nätet.
Tack även alla tjejer från PW Quilt som gratulerat mig. Jag sitter med ett jätteleende på läpparna när jag läser era hälsningar.
Ser så enormt mycket fram emot den 5-7 februari när vi ska ha vår första syträff, då får jag träffa er "live" och krama om er alla.

Stor varm kram till er alla

Inga kommentarer: