God Jul, Gott Slut, Gott Nytt och God Fortsättning på 2011

vill jag önska alla mina läsare...jag hann inte blogga något i mellandagarna så nu kommer allt på en gång...
Kvällen före julafton gjorde vi ordning julskinkan precis som vi brukar göra och så väntade vi tills klockan passerat 24 och det verkligen var julafton innan vi tog vår skinksmörgås...Charlie fick sin första skinksmörgås
 








Vi hade en underbar julafton hos min syster och svåger i Vendel och Charlie var jätteduktig. Trots att min systers svärdotter hade sin mamma med som i sin tur hade sina två små blandisar med sig (riktiga bjäbbisar som de flesta småhundar tyvärr är) så låg Charlie snällt stilla på golvet nästan hela tiden när vi sa åt honom. Att han rymde när jag var ut med honom och drog järnet över till grannen och jag fick jaga honom som en tok för att till slut gå in och hämta husse för att få tag på honom...det är en annan sak. Han var i alla fall jätteduktig och han verkade mycket nöjd med sina julklappar...









Han fick träffa tomten också och han var ju inte så farlig som han såg ut trots skägg och allting...
Själv fick jag precis det jag vill ha av tomten. En ny pyjamas och ett presentkort på ett par fårskinnstofflor, vi har så kalla golv så det går åt här hemma.

Janne blev rätt nöjd med sina julklappar han med eller vad tror du...










Nyårsafton gick över förväntan, jag var så orolig över att Charlie skulle reagera på smällarna. Vår Gyllene Ängel (Jackie) var enormt skotträdd och det var så svårt att se henne varje nyårsafton då hon var så stressad och orolig trots lugnande tabletter men Charlie brydde sig inte så mycket om det hela. Vi har tränat honom med en skiva här hemma med raket och skott ljud så det gick jättebra.
Nyårsafton var lugn och skön och vi hade syster och svåger här tillsammans med två kontaktbarn. Efter en mycket god (och lång) måltid så spelade vi sällskapsspel fram till 12-slaget då vi skålade i champange och cider innan de åkte hem i snöyran.

Så nu har vi ett nytt år framför oss med nya möjligheter för varje dag där varje blad är oskrivet...

Inga kommentarer: