Jag vill sy

men jag låter hela tiden en massa annat komma emellan...datan t ex. Nu håller jag på för fullt och lära mig Picasa som jag ska använda i stället för zoomin. Det är nog ett jättebra och framförallt roligt program tror jag, bara man kan det. Just nu kliar jag mig mest i huvudet för jag får ingen ordning på det hela. Men det kommer väl antar jag...tids nog.

Jag läste på en blogg "inget blogginlägg utan bild" och det var nog en ganska bra idé tycker jag så den ska jag försöka följa i fortsättningen.
Jag sydde lite grand till julklappar bl a en påspåse till min gudson och hans sambo

Mönstret kommer från PW Quilt som också designat "Änglafröjd" men det är Bibbi Karlsson som stygnsatt ängeln.
Jag har också börjat sticka raggsockor och håller nu på med mitt sjätte par de som är klara ser ut så här

De gråa är till Janne, de rosa är mina, de svarta och de oranga har mamma och pappa fått i julklapp och de små turkosa ska jag ha till försäljning. Jag tror storleken är 2-4 år på de turkosa.

Till min guddotter och hennes sambo broderade jag handdukar med matchande disktrasor i julklapp

Broderimotiven kommer från LinneaArtLine.

Men nu ska jag fortsätta att försöka plocka lite i syverkstan. Tids nog kommer det ni att få gå rundvandring här men inte förrän jag fått saker lite mera på plats.

5 kommentarer:

Birgitta i Gävle sa...

Vilka härliga sockor du har stickat. De nya flerfärgade garnerna måste ju göra stickningen riktigt spännande. Jag önskar att mina axlar inte sa ifrån om stickning, för jag tycker det är så roligt.

Jag håller med om att en eller flera bilder gör mycket till i en blogg. Så låt oss fortsätta lära oss hantera bilder här i blogger :-)

Elisabeth sa...

Så fina julklappar du fixat till :)

Kramar! Elisabeth

Junebacken! sa...

Bilder gör bloggen roligare, dessutom kan man bli inspirerad, som jag blev nu. Av din fina påspåse. =)

Inger sa...

Javisst Nette är det så, för mycket sittande vid datorn. Och jag håller med att det är mer inspirerande att läsa en blogg som har foton. Även jag ska ta det till mig.
Raggsocker behöver man alltid, dotter med kompisar vill ha så det är bara att sätta fart.
Kram Inger

Anonym sa...

Fina tips till sista minutenklappar med påspåsen och disktrasa/handduk med passande motiv jättefina allihopa.