Lördag 22 januari

och jag har födelsedag...hipp hipp hurra, men jag kan inte säga att jag är glad....Jag menar, 51 år, det måste var något fel i beräkningarna någonstans...inte sjutton kan jag vara såååååååå gammal. Inte jag heller, max 30 år är jag ju...men jag fyllde ju 50 förra året enligt kalendern så det stämmer väl...hemska tanke.
Fördelen med att fylla år är väl att jag fick nya högtalare till min data så nu kan jag verkligen njuta av musik när jag syr, och så köpte vi lyxwienerbröd och chokladboll på Tammerfors konditori idag och det var smaskens, det tyckte även Charlie som fick smaka.
Men nog med gnäll över ålder, jag kan ju i alla fall inte göra något åt det så det är bara att acceptera och gå vidare.

Det har jag i alla fall gjort i Syverkstan. Sist jag sydde så höll jag på med Scrappy Happy block nr 10 och efter mycket sprättande så fick jag ihop det och när jag fotade det så såg jag att det trots allt blev fel, mera sprättande alltså. Men det ville jag inte då så jag fortsatte på en annan BOM från 2009 som jag bara hade två block kvar av. BOMen heter Natural Wonders och är skapad av Debbie Mum och nu äntligen är jag klar med alla blocken.
Block nummer 11 heter Fall Flight












Block nummer 12 heter Sewing Circle och är alltså det sista av blocken i denna BOM.












så nu ska jag börja sy sashing (undrar om jag stavar rätt) som ska vara mellan blocken. Det ska bli jättespännande att få sy ihop den men sedan kommer det värsta av allt......Hur ska jag quilta? Ja det får jag väl lösa när jag har kommit så långt.

4 kommentarer:

evaj sa...

Grattis,grattis!!Kramar bambi!!

Uttan sa...

Grattis på födelsedagen.
Ja jag har inte quiltat mitt Bargellohjärta än....det är det som är värst.

Kram!

Anette sa...

Jag förstår att du fått vara flitig med sprätten. Det blocket såg jättesvårt ut. Men du gav dej inte. Duktigt. Kram

Birgitta i Gävle sa...

Grattis på födelsedagen och grattis till färdig BOM, ja blocken i alla fall.