Torsdag 20 januari

och idag börjar yogan, det känns underbart skönt för jag vet hur bra jag mår av den men ändå kan jag inte ta mig för att göra övningarna hemma dagligen, vilket skulle få mig att må ännu bättre.

Det där med att inte blogga utan bilder blir nog inte min grej känner jag. Det är kul att blogga men det är ju inte alltid man har några bilder som man vill/kan lägga in så vi får se hur jag gör med den biten.

Men nu har jag i alla fall lite bilder att visa. Jag har lyckats sy ytterligare två (och håller på med det tredje) blocket från en BOM jag började på 2010, den skulle vara klar då men som vanligt ligger jag efter.

Scrappy Happy block Augusti blev så här


och Scrappy Happy block September blev så här.
Nu har jag bara tre block kvar att sy och sedan kan jag börja sy ihop alla block till en quilt men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga dem, det visar sig antar jag. Jag har i alla fall bestämt mig för att ge quilten till mina älskade föräldrar. De är gamla och sjukliga båda två och behöver något vackert och varmt att njuta av på ålderns höst.

För många år sedan var jag hos Åsa på Österby Quilt (numera Quilt Passion) på Quilt Camp. Jag tror det var den första Quilt Camp som hon hade och då vet de som quiltar att det är ett tag sedan. När jag kom dit så undrade Åsa varför jag hade så lite tyg med mig...när hon såg vad jag skulle börja på så förstod hon och när hon sedan började titta på beskrivningen så sa hon till mig att när jag slutfört detta projekt så fick jag inte kalla mig nybörjare längre.
Projektet ska bli ett överkast till vår dubbelsäng. Jag höll länge på att samla alla tyger innan jag gick tag på det jag skulle ha. Mönstret heter Eureka

och jag lyckades sy färdigt den första uppsättningen block när jag var på quilt camp, det blev 23 stycken av Block A
Jag kom även så långt så jag nästan blev färdig med Block B även det 23 stycken men sedan fastnade jag eller snarare det kom annat emellan så block B blev aldrig färdigsydda någon gång. Men nu så...nu känner jag att det snart är dags att ta tag i det hela igen. Totalt är det 9 olika sorters block som ska göras så det kommer att ta sin lilla tid men tids nog blir det ett överkast av det hela i alla fall.

2 kommentarer:

Cecilia Arnqvist sa...

Vad roligt att du åter syr på din Eureka-kvilt. Den är jättefin. Lycka till med din fortsatta sömnad. Cissi i Uppsala

Birgitta i Gävle sa...

Din Eurekakvilt kommer att bli så fin, så fin och det blir säkert Scrappy happy kvilten också.