Tisdag "morgon"

Fast egentligen tisdag em men för mig är det morgon eftersom jag bara varit upp ett par timmar ännu. Jag jobbar ju natt och slutade kl 03 i morse, men var så uppe i varv att jag inte somnade förrän 04.30 någon gång...
Äntligen har jag hittat min egen rutt på jobbet. Jag jobbar ju inom nattpatrullen och vi har en tur som vi kallar "ensamturen" annars åker man alltid 2 och 2 på jobben. Men just denna tur har givit mig lite problem eftersom vi bara bott i Enköping knappt två månader. Trots att jag kört efter karta och kompass (ja nästan i alla fall) så har jag inte hunnit med alla besöken utan då har mina kollegor fått ta de jag inte hunnit, de jobbar ju i alla fall till kl 07 de flesta så det har inte varit några problem. Men det har inte kännts roligt att lämna över jobb till andra. Men nu så äntligen i natt hittade jag en bra körrutt så jag hann med alla mina besök före kl 03 och kunde sluta i tid. Det var därför jag var så uppe i varv och inte kunde somna...jag var så glad.
Men lite hann jag sy i alla fall innan det var dags att åka till jobbet igår. Påbörjade block nr 6 i den BOM:en jag är med på och ska fortsätta med det idag.
Det är i alla fall gråtrist och blåsigt ute så det går inte att jobba i trädgården, i alla fall inte för mig så har så svårt för blåsten.

Ser ni att jag ändrat lite grand på min blogg..tyckte den behövde lite mera färg och färg blev det ju så det räckte till...nu ska jag bara komma underfund med hur jag får in ett räkneverk och lite annat också så kan den nog bli riktigt fin. Och så skulle jag vilja ha en trevlig liten signatur i slutet men vet inte ännu hur jag får dit den. Men det löser sig tids nog...så jag avslutar i skrivandets stund med ett...

Kramis
Nette

3 kommentarer:

Annika sa...

Så trist att ni inte hade en bra stuga på semestern. Men jag hoppas att du ändå tyckte det var trevligt med en tur till västkusten.

Uttan sa...

Jag kännde inte igen mej när jag kom in på din sida, ja det tar ett tag inann man hittar bakgrunden man vill ha och trivs med.
Men det är roligt att fixa med bloggen.
Ja Du det är då inte lätt att hitta när man är ny inflyttad men det fixade sig ju iallfall till slut.
Kramar!

Anette sa...

Färgen är jätteläcker. Och visst hade jag sett bilderna från pelargonmuséet. Glömde det tillfälligt bara.
Kram
Anette