Quiltshopping i Stenungsund, Bohus Fästning och Pelargon Museum

En mycket trevlig och skön dag trots att solen inte lyst så mycket som igår men det har i alla fall varit varmt och skönt.

Dagen började med en utflykt som startade i Stenungsund på Löfgrens efter ett tips från Quilt och Lappteknikslistan. Det blev en del shopping eftersom hon hade tyger från 49:-/meter och 20% rabatt på tillbehör. Jag gillar ju att köpa rejäla bitar när jag hittar ett tyg jag gillar så både äppeltyget och paprika tyget blev det en meter av varje däremot Rosentyget och det ljusgröna var lite dyrare så jag nöjde mig med 1/2 meter av varje där. Eventuellt kommer det att bli en väska av Rosentyget.
Resan fortsatte till Bohus fästning, verkligen fashinerande att både gå i och läsa om och framförallt att få se.
Dagen utflykt avslutades på ett härligt sätt...Janne upptäckte av en händelse att det fanns ett Pelargonmuseum i Ellös där vi hyr stugan så där stannade vi till på väg från Bohus Fästning.
Jag hade ingen aning om att det fanns så oerhört många olika pelargonsorter som det fanns det var en faschinerande upplevelse.
Jag älskar Pelargoner och kunde ju inte låta bli att köpa två stycken så det blev en Stjärnpelargon som heter Chine och en Tulpanblommande Pelargon som heter Victoria Andrea.
Men det var verkligen en upplevelse att gå runt och se på alla både gamla och nya sorter.





Vi avslutade dagen med att gå ner till stenstranden och äta räkor och nyrökt makrill och så låg vi på bryggan och tittade när krabborna åt upp de räkor som vi inte orkade med.
Nu är det snart dags för sängen för i morgon väntar nya äventyr.



5 kommentarer:

Monica Sandström sa...

Det lät verkligen som en jättemysig dag :)

Uttan sa...

Oj vilken mysig dag.Till pelargon museét skulle jag också vilja åka.Men det skulle nog bli dyrt;)
Ha en fortsatt trevlig resa!
Kram!

Annika sa...

Vilka härliga inköp. Jag ser Bohus fästning från mig. Så hade jag vetat att ni var så här nära så hade jag bjudit in på en kopp kaffe :) Kram från Annika i Bohus (på andra sidan älven från fästningen).

Anonym sa...

Hej Nette,

Vilken underbar dag du haft och härliga inköp med! Ser framemot att se vad du hittar på av dessa tyger :-)
Kramis Päivi

Anonym sa...

Hej!

Vad härligt ni verkar ha det! Ett tips! Skärhamn ligger inte så långt från er och där finns bla ett fantastiskt bageri, ett akvarellmuseum vid havet och jättegulliga små butiker att kika. Framförallt är det också klippor och hav! Om ni åker dit, så missa inte att ta ett glas svalt vin på verandan vid akvarellmuseet som ligger direkt vid vattnet!

Ha det så trevligt!

Hälsningar Lise från Kungsängen