SEMESTER!!! Första dagen

Bara så underbart!
Gick av arbetspasset i går morse kl 07, han sova ca 3 timmar innan Janne väckte mig för det var dags att åka.
Tror jag sov nog mest hela resan ner till Orust och så landade vi till slut i ett litet samhälle som heter Ellös. Stugan är jättesöt och värdinnan underbart trevlig men trots det blev det lite av en besvikelse. Vi hade ju beställt en stuga vid klippor och hav men trots det så kan vi inte ens se havet från verandan. Visst det är 5 minuters gångväg ner till havet men det är trots allt inte samma sak.
Ja, ja nu får vi göra det bästa av situationen i alla fall.
Jag vaknade mitt i natten av att regnet öste ner och enligt väderprognosen i morse så kommer det mera.
Men vi ska nog hinna ut lite mellan skurarna i alla fall och njuta av hav och klippor.
Fortsättning följer....

Vi har varit till ett litet samhälle ca 2 mil om Ellös som heter Mollösund. Tog en promenad i hamnen och köpte lite gott att äta och så köpte vi med oss färsk rökt makrill. På vägen tillbaka stannade vi vid en camping och gick ner till stranden. Hittade både musslor och ostron som vi tog med oss hem. Vi ska alltså inte äta dem utan de ska göras ordning för att sedan läggas i vårt akvarium när vi väl gör det i ordning.

Hem till stugan och tog ett glas vin på verandan...härligt med semester när man kan ta ett glas vin en söndag eftermiddag utan att känna sig "skyldig". Vi gick ner till badet och kände på vattnet...med tårna ...och det räckte för mig...fy sjutton vad kallt. Inte kom nya bikinin till nytta där inte.

Dagens höjdpunkt var när vi gick upp på berget bakom huset och satt och tittade ut på havet och åt färskrökt makrill och tog en öl..makrillen var bland det godaste jag någonsin ätit.

I morgon är det Jannes födelsedag, han fyller 25x2 och turen ska gå till Göteborg.
Nu är det dags för sängen ett par timmar

Inga kommentarer: