Sista semesterdagen på västkusten

och vi har verkligen haft tur med vädret. Strålande sol och 22-23 grader varmt med ljumma vindar.
Vi bestämde oss att åka till Klädesholmarna och det var verkligen en hit. Helt perfekt för detta väder. Ett mycket ljuvlig ställe med små gränder och massor av blommor på de små tomterna.
Så hittade vi till badplatsen och det var näst intill precis vad vi sökt denna vecka...varma klippor och hav...visst var det en badplats intill som var ordninggjord och det var folk runtomkring oss men det var ju bara att slå dövörat till och njuta av klippor och hav och framför allt solen.
En timme blev vi kvar innan vi letade upp ett ställe att äta lunch innan vi for "hemmåt" igen.
Väl hemma gick vi ner till den lokala badstranden och för en gång skull var det inte "stormar" i enligt mina ögon sett (jag är väldigt känslig för blåst och en riktig fryslort) så det blev en stund där med och det märktes verkligen när vi kom hem och tog av oss badkläderna...vi såg ut som kokta kräftor båda två... i alla fall på kroppens högsta punkt som är magen för oss båda två...så det var bara att ta en sval dusch och smörja in sig ordentligt...vi får se om det blir någon sömn för någon av oss i natt.
I morgon bär det av hemmåt till Enköping igen och vi ska stanna till i Vänersborg och jag ska äntligen få gå på den omtalade Tygladan. Det ska bli spännande att se vad som kan finnas där.

3 kommentarer:

Uttan sa...

Kör försiktigt hem!
Kram!

Annika sa...

Jag vet tyvärr inte vad liljorna heter :) De var förra husägaren som satt dem. Men ladda ner bilden och ta med till plantskolan, så kanske de kan lista ut vad den heter :) Hade ni varit kvar i krokarna så hade du kunnat komma förbi och gräva upp en bit, mina plantor behöver nämligen delas :)

Anette sa...

Jaha. Du bara roar dej. Tygladan. Jo, jag tackar jag. Här får en annan slita och gräva medan du är ute och far och har kul. ;-)
Välkommen hem imorgon.
Kram