Åh jag är så glad...jag har sytt

Äntligen! Har inte sytt något på flera veckor, ja egentligen längre än så för när jag tänker efter har jag inte sytt något sedan vi flyttade hit. Bortsett från några minuter vid overlockmaskinen då men det räknas inte riktigt...det var ju bara traskanter på en skjorta som skulle fixas, som för övrigt inte alls är klar ännu.

Jag är med på en BOM, för er som inte vet är det förkortning av Block Of the Mounth. Man får alltså beskrivningen på ett block i månaden som man syr och som sedan sys samman till en quilt.
De flesta som syr lappteknik vet ju vad förkortningen står för men det kanske finns någon som inte syr lappteknik som läser detta och då kan det vara bra med en förklaring.

Men i alla fall så skar jag till och sydde maj månads block igår...ja, jag ligger efter jag vet!!! Men det blir bara så ibland.
BOM:en som jag syr på kommer att se ut så här (förhoppningsvis) när den är färdig http://www.debbiemumm.com/Projects/QuiltBlocks/2009/ och block nr 5 heter "Autumn Star" och ser ut så här

Jag har sytt fyra block tidigare och de finns på min hemsida att kika på.

Så idag har jag tänkt att fortsätta att sy lite grand för även om solen försöker ta sig igenom alla regnmolnen här i Enköping så är det alldeles för blött ute för att rensa rabatter.

1 kommentar:

Anette sa...

Vilken vacker stjärna. Snart kanske jag också är duktig nog för att klara en sån. Och oroa dej inte för att du är sen. Jag tror jag har sytt mina majblock nu. Kram