Jippie...jag vann

I höstas, eller var det i vintras...tiden går så fort så jag är lite osäker, hade Linnéa Fredriksson www.linneaartline.com en tävling där man skulle sy upp något med olika hjärtan (bl a) ur hennes kollektioner. Som vanligt när Linnéa har någon tävling så är hon väldigt generös med priser. Och alla som varit med fick ett pris men så var det också priser från olika sponsorer.
När jag väl fick igång mitt internet efter uppehållet så fick jag reda på att jag vunnit pris från en av sponsorerna.
Jag hade vunnit tygpaket från Christlmodeller. Och nu har de kommit. Härliga tyger blev det som ni kan se. 5 st fq och en bit på hel bredd (som jag inte mätit ännu så jag vet inte hur stor den är.


Tygerna är inget jag skulle välja om jag valt själv men det är nog samtidigt nyttigt att få något som man inte skulle ha valt. Blir en utmaning att komma på vad man kan kombinera dem med. Framför allt som jag alltid har sådan beslutsångest när jag ska välja tyg till olika projekt.

Men vi får väl se vad det kan bli av detta.

4 kommentarer:

Uttan sa...

Grattis så kul!
Hoppas Du lägger ut bild på vad du sydde när du vunnit.
Jag håller på att sy en medecin väska till ena barnbarnet som han ska ha sin astma medecin i.
Det ska vara maskiner,brandman och en monster truck på.....
Få se vad jag kan åstakomma.
Ha det gott.
Kram!

Linnéa Fredrikson sa...

Grattis tjejen!
säg till om du vill ha tips om hur du kan använda tygerna!
kramar Linnéa

Anette sa...

Grattis Nette. Jättekul. Och tygerna kan du kombinera med varann. Jag skulle nog inte heller valt dem men de var fina. Och jag är ju bara inne på rosa och andra pasteller. Lite nya tyger är inte alls fel.
Kram

Elisabet i järfälla sa...

Hejsan Nette!
Vilka fina blommor du har i trädgården . Vet inte så många namn, men ett vet.Det är en blomma, som Du beskrivit så här blommor ganska små och tror det är en ört av något slag jag. Det är Alunrot. Har den själv och den sprider sej rätt bra.hälsn ELisabet i Järfälla