Här för första gången på mycket länge

och det känns skönt att kunna skriva lite igen.

Det har varit mycket ett tag nu...massor av jobb...minnesgudstjänsten av min biologiska far (som tog mycket hårdare än vad jag hade trott) strul med datorer och program och mycket mycket annat.
Usch vad gnällig jag låter nu men det är skönt att få gnälla av sig ibland. Men nu ska jag försöka se framåt i alla fall.

Det har hänt lite trevliga saker här hemma också. Vi har äntligen tapetserat sovrumsväggen. Ja det är bara en vägg med tapet och resten är målat. Eftersom det saknas tak lister och lite annat så har jag inte fotat rummet ännu utan det kommer senare...när allt är klart.

Och så har vi gjort något helt underbart....vi har bokat en valp. Han föddes den 25 oktober och vi ska träffa honom i slutet av november för första gången. Han kommer hem den 21 december..lagom till jul alltså. Julen kommer att bli underbar.

Lite har jag hunnit sytt i alla fall...

Duk och löpare med 9-rutor som en väninna beställt.



En lite sminkväska efter Christl´s mönster. Tygerna är från vinsten jag fick och kommer också från Christl. Sminkväskan fick min Guddotter/Systerdotter när hon fyllde 17 år.



Hon fick också en lite plånbok också den efter Christl´s mönster. Detta är Christl´s lilla plånbok. Hon har mönster på en större också som jag ska sy för dessa mönster är verkligen bra.



Och så har jag äntligen lyckats få färdig våra nya bordstabletter. De är quiltade runt några av äpplena även om det inte syns så bra på bilden (därav närbilden).

Så har jag provat på något helt nytt. Jag har broderat på disktrasor..det var riktigt roligt. Och eftersom jag ska stå på Julmarknad i Barva utanför Eskilstuna den 5 december så vill jag ha något nytt med mig.
Detta är vad jag hunnit med men idag ska jag sy upp våra sovrumsgardiner och baka lite cocostoppar...ska försöka hinna med och pyssla om de vinterförvarade blommorna i källaren också och så skulle jag behöva dammsuga för snart får man skotta sig fram i hallen.
Ha en underbar dag alla mina läsare.

1 kommentar:

Inger sa...

Det var en hel del du har sytt, jättefint. Jag har oxå testat att sy på disktrasor, och ska göra fler nu till jul. Plånboken tror jag att jag ska köpa o testa att sy, din är så himla snygg.
Grattis till Charlie!

Kram Inger