Dagen har gått i sömnadens tecken

Jag har sytt färdigt ett par grytlappar till köket. Jag är rätt nöjd med dem. Det ska bara till öljetter i dem eftersom jag inte syr i hängtampar i mina. Öljetterna får Janne slå i, han är första öljettislagare i familjen.



Jag har även lyckats kanta en löpare som jag sydde i helgen. Det var ju syhelg med PW Quilt och egentligen skulle det bli en duk, men det är en sådan på gång också. Bara luckekanten kvar men den ser lite annorlunda ut.


Tidigare i veckan gjorde jag klar ytterligare en 9-ruta duk men jag måste ha haft hjärnsläpp totalt för jag glömde bort att jag skulle ha en bred kant innan luckekanten men den blev inte så tokig ändå. Denna har jag tänkt att behålla själv.



Jag har också gjort en liten brödduk i veckan. Mönstret till duken och broderierna kommer från LinneaArtLine. Den är jag väldigt nöjd med.


Idag har jag även sytt topparna till två uppsättningar grytlappar. De ska broderas/quiltas sedan är de klara. Jag ska ju på julmarknad den 5 december och vill ha lite olika saker med mig att sälja.

Men nu får det vara nog med sömnad för idag. Känner hur tröttheten kommer krypandes så det är dags för tv-stund innan sängdags.
Men jag har i alla fall lyckats ta dagen som den kommer idag och det är jag jättenöjd med.

God natt vänner och sov gott!

1 kommentar:

Uttan sa...

Så fina saker Du sytt.
Det är roligt att sitta vid symaskinerna man glömmer tid och rum och t.om att Tv´n finns.

Ha en Trevlig Helg!
Kram!