Gårdagen gick i städningen tecken

och glad är jag för det. Det är så rent och fint hemma nu, det behövdes verkligen. Jag drog igång redan efter frukosten med att fuktdamma. Innan dess åkte alla mattor ut, dukar och handdukar åkte i tvättkorgen. T o m Sotis quilt åkte ut för vädring.
Sedan blev det dammsugning, en rejäl röjning i köket och golvtorkning. Badrummen är skinande rena också. Rena mattor och rena dukar ligger på överallt.
Så idag har jag unnat mig sömnad. Är nästan klar med duken från senaste utskicket från PW Quilt. En jättrolig duk att sy och ett helt nytt sätt att använda applikationer på.
Så jag räknar med att få duken klar idag förutom då luckekanten som ska handsys. Sedan ska jag ge mig på glöggpåsen och underläggen till det.

Nu åter till symaskinen.

1 kommentar:

Uttan sa...

Så spännade det kommer att bli att se resultatet vad Du syr nu.

Ha det gott!
Kram!