Bara tre timmar kvar nu

innan jag får åka och hämta nya datan...åh det är så spännande. Jag är så glad att jag snart har en data i syrummet igen. Visst har det varit skönt att kunna använda Jannes data till e-post och lite annat men det är inte samma sak som att kunna sitta i sitt eget utrymme och sy och data samtidigt. Och så har jag ju inte kunnat maskinbrodera något för broderiprogrammet låg i den gamla datan.

Mycket är det som ska installeras innan allt är klart och så ska jag jobba i natt så allt kanske inte hinner bli klart i kväll men då är jag i alla fall på gång.

Har sytt lite grand dessa dagar när jag inte haft tillgång till data men har sett på de andra fotona jag lagt in att de blir så mörka så jag ska fota utomhus i fortsättningen så kanske man ser vad det är jag har gjort för något.

Jag har i alla fall lyckats färdigställa en plånbok efter Christl´s mönster och den var väldigt lättsydd. Är inte helt nöjd med den eftersom knäpptampen blev lite sned och tygerna inte gjorde sig riktigt men för att vara första försöket me detta mönster blev det bra.
Det gick så fort med plånboken så jag sydde en lite necce även den efter Christl´s mönster i samma tyger och då gjorde sig tygerna betydligt bättre.

Just nu håller jag på att sy luckekanten på den sista bordstabletten med äppeltyget på. Det blir bilder även på den när nya datan är installerad och klar och jag fotat det utomhus.

Men nu är det lunch och fortsatt handsömnad innan det är dags att åka och hämta datan.

Inga kommentarer: