Sitter och syr om gardiner

mitt i natten...ja vad gör man när man inte hinner annars. Har jobbat 2 nätter nu och behöver ju min skönhetssömn på dagarna. Bara vardagsrumsgardinerna kvar nu. Men i lilla rummet är det gardinlöst för jag måste ha andra gardinstänger där först.
Köket blev fint med den broderade gardinkappan. Fundera på att sy längder till den med matchande broderier på också. Men det får nog bli tills nästa jul.

Nu har jag inget mera jobb denna veckan så dessa sista dagar innan första advent kommer att gå åt till att göra julfint lite grand i huset.
På söndag kommer först syskonen och gratulerar Janne (det vet han inte om och jag har lyckats hålla tyst hihihi) och på kvällen kommer grannarna över och dricker hemgjord glögg. Det ska bli så trevligt för alla som vi frågat blir så glada och detta är något helt nytt för oss.

Idag har vi handlat och jag har bakat bullar. Och så nu gardinerna förstås.

I morgon är det äntligen dags....vi ska träffa Charlie...åh kameran kommer att gå varm...vad jag längtar...
Nu skriker gardinerna åt mig så det är bara att fortsätta så jag hinner sova lite grand också.
 

Inga kommentarer: