En intensiv Första Advent

har det varit hos oss....men först alla mina vänner vill jag tacka för lyckönskningarna till vår Charlie. De värmer enormt mycket ska ni veta. Vi kommer att hämta hem honom den 20 december så ni förstår att vi kommer att få en underbar julhelg.

Som sagt så har Första Advent varit väldigt intensiv här hemma hos oss i Hummelsta. Först kom nästan alla syskon med familj för att gratulera Janne...han visse ju inget så han blev verkligen snopen men mycket glad. Tack kära älskade ni för att ni kom...det var underbart roligt att ha er här.

Sedan på kvällen kom grannarna över...4 familjer var det som kom och vi bjöd på hemgjort glögg och pepparkakor med ädelost. Mycket prat och skratt blev det och vi kom ganska snart fram till att här har vi en ny tradition i Hummelsta...Första Adventsglögg hos familjen Öhnn. Stort tack kära Grannar det var så roligt och vi känner oss verkligen välkomna till Hummelsta.

Nu är vi helt slut både Janne och jag. Vi är ju inte så vara vid att ha så mycket folk hos oss så resten av kvällen kommer vi bara att sitta i soffan och "vara"...förutom då att jag ska göra klart min sista grytlapp, fota den och skicka in den till Linnéa Fredriksson som återigen har tävling med fina priser och det vill man ju inte missa.

Jag hoppas alla har haft en lika underbar Första Advent som vi har haft trots avsaknad av snö...men den kommer nog...det tror jag absolut.

Inga kommentarer: