Igår gick jag igenom ett träningspass på gymmet

i alla fall kändes det som så...jag var hos en kiropraktor för första gången och var totalt ledbruten när jag kom hem. Men framemot kvällningen hade den värsta värken släppt och jag började känna mig som en människa igen.

Som tröst för min stackars värkande kropp kom Janne ner till Syverkstan på kvällen men en liten present som han köpt av en dörrnasare. Det var en underbar teckning på en Golden Retriever...en riktigt lurvig sådan som sedan blev en jättefin tavla i vår hall.



Är det månne så här Charlie kommer att se ut när han blir stor...?

Idag bakar jag. Ännu så länge har jag bakat 4 st rågsiktskakor och så har jag deg för Morotsbröd på jäsning. Det blir ytterligare en sats Morotsbröd har jag tänkt för min hushålls assistent tar inte mer än 7,5 dl degvätska och jag vill så gärna ha en ny....men denna vi har nu har hängt med i snart 13 år och tycks inte vilja dö....först då får jag en ny säger Janne....hur sjutton tar man död på en hushålls assistent?

Jag ska försöka fålla sovrumsgardinerna idag också...de som ska hänga över julen och vintern. Det är ju snart första advent och jag har inga gardiner som är anpassade till fönstren i nya huset så det är bara att sy om de jag har tills vidare.

Tiden går så fort...det var inte länge sedan det var den 3:e  juni och vi flyttade hit och så är det första advent på söndag. Då ska vi bjuda in grannarna på hemgjord adventsglögg har vi tänkt men det är mycket som ska hinnas med tills dess.

Nu åter till brödbak och gardinsömnad.

Inga kommentarer: