Onsdag 9 februari

och jag känner en smått hysteri i kroppen...vill sy, vill avsluta påbörjade projekt, vill påbörja hundra olika andra projekt, vill plocka ordning i Syverkstan så jag känner att den är färdig, vill träna Charlie...osv osv så till slut vet jag inte vad jag ska göra.
Men igår trimmade jag Charlie för första gången, ja första gången själv alltså. Vi har ju gått en trimkurs men jag fotade honom inte då från alla vinklar, vilket hade varit en bra idé för då visste jag ju hur han skulle sett ut idag. Trimningen blev inte den bästa såg jag när han var färdig men svansen blev snygg i alla fall....

Träning ger färdighet sägs det så det blir nog bättre efter nästa trimkurs....

Quilt och Lappteknikslistan som jag är med i har en "sy tillsammans" nu och jag har gjort en liten Valentinbonad som är färdig. Den ska vi ha i sovrummet ovanför sängen har jag tänkt mig
Den blev rätt söt ändå tycker jag själv.

3 kommentarer:

Uttan sa...

Så fin han blev Charlie.
Det är inte lätt att fixa det jag har också gått kurs och har trimmat mina golden själv för det mesta, klart var det göt utställning så gjorde jag inte det.
Nu mer trimmas han av Farfar som inte vet hur det ska vara egentligen men han blir klippt så det blir praktiskt.....ja ja vad säger man...du kan tänka Dej. Men det gör inget Han har det bra hos Dom.

Så fin Hjärtbonad Du gjort.

Ha det Gott!
Kram!

Elisabeth sa...

Jättesöt bonad du sytt! Min är inte riktigt färdig än...

Min rädsla för trimning av hund har styrt mitt val av hundras hittills, och det blir nog ingen ändring på det.

Kram!
Elisabeth

Gudrun sa...

Så fin din lilla bonad är!