Måndag 21 februari och helgen bara försvann

som i ett töcken känns det som men jag vet ju vad jag gjorde i alla fall.

I lördags var vi på utställning. Goldenklubben Västmanland hade Open Show.
Kallt som sjutton när vi åkte på morgonen, när vi passerade Enköping visade termometern -25 grader...tur att ridhuset i Sala är uppvärmt till viss del.
Charlie fick sitta kvar i bilen under tiden jag lastade in hans bur och min stol tillsammans med ryggsäck och lite annat.
När vi väl kom närmade oss dörren till ridhuset och han hörde hundarna där inne så blev han "mera vild än tam" igen, trots att han varit så duktig på Handlerkursen.
Så ni kan ju räkna ut hur det gick. Han skulle fram till varenda hund han såg, vare sig det var valpar, tikar eller hanar. I ringen höll han sig vid min sida under tiden som vi sprang men stå, det ville han inte och andra hundar var så pass intressanta att han drog omkull mig en gång....vi kom med i konkurrensen men där åkte vi ut som första hund....*suck* och jag som var så laddad. MEN vi fick en jättefin bedömning i alla fall och det är jag nöjd med. Pratade med många Golden ägarare och fick så mycket tips och råd bl a det att Charlie behöver lära sig att vara passiv även när vi inte är inomhus. Han ska ha tråkigt på sina promenader, han är hela tiden i spänd förvänta att "nu händer det något kul" så nu är det passivitetsträning som gäller. Gå en liten bit, stanna, stå still (ja han ska sitta still) och "bara vara" även när det är folk eller andra hundar som rör sig omkring honom. Och det är väl kanske så att jag har blandat ihop träning med promenader så det hela tiden händer något när vi är ute och går. Så nu blir det kontaktövningar och passivitetsträning för hela slanten.
När vi kom hem så var vi så slut båda två så vi gick och la oss och vilade en stund och sedan fick han vara ifred resten av lördagen och bara slappa.

Själv kunde jag inte hålla mig från Syverkstan och naturligtvis bröt jag mitt löfte om att inte börja på något nytt innan UFO-listan var avklarat...så jag gav mig på Klematisbonaden från senaste FQ. Nu ligger den och väntar på att bli quiltat och den ska absolut inte bli ett UFO, den ska upp på väggen så snart som möjligt.

Söndagen...ja den var helt underbar. Då var jag på Syfestivalen men kära grannen Lena...åh så roligt vi hade. Vi sprang som yra höns mellan alla montrarna och letade pärlor till henne och tyger till mig...jag som inte har så mycket tyg tyckte jag behövde lite till i förrådet.Träffade inte så många jag kände men hade jättetrevligt ändå. Var till Liz monter och tröstshoppade ett tygpaket och fick "arbetslöshetsrabatt" på det, inte dumt alls tyckte jag.
Jag behövde verkligen den här dagen att ladda batterierna på och det var länge sedan jag skrattat så mycket som jag gjorde i söndags. Så tack kära Lena för att du finns och för att delar med dig av din livsglädje trots dina egna krämpor.

Igår kväll var jag helt slut och trodde att nu kan jag sova utan problem...icke sa nicke, låg och snurrade både länge och väl innan jag lyckades slumra in några timmar och så vaknade jag och så somnade jag och så pågick det hela natten....så det laddade batteriet var snart tömt.
Men nu är det måndag och en ny vecka, bara att ta nya tag med allt som behövs göras....försöka se det positiva i tillvaron...det är i alla fall bara -5 grader idag och snart har vi marsmånad, den första vårmånaden, det ser vi fram emot.



1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv min vän jisses va kul vi hade längtar redan till nästa gång.Handlade ja det gjorde vi allt,tror inte jag har shoppat loss så mycket nån gång,men det var det värt.Tack för att du finns Kram Din granne och vän Lena