En vinterpromenad i februari

Nu har vi haft en underbar promenad min lilla prins och jag. För en gångs skull lyssnade jag på husse och inta hade Charlie springade helt lös. Enligt husse så är han inte redo för det och det stämmer nog. I vanliga fall brukar våra "frispringande" promenader sluta i en massa tråkigheter. Jag kallar in, Charlie lyssnar inte utan drar järnet från mig och jag får pulsa ut i djup snö på åkrarna för att hämta honom och när jag väl får tag på honom får han en utskällning som han inte förstår varför han får, jag skäller, han morrar och så blir vi osams. Jag vet så väl innerst inne att han morrar för att han är osäker, att han inte förstår varför han får skäll....men nu är det slut med det.
Denna promenad gick i en 25 meter lång lina...när linan tog slut, tog det stopp...han vände sig om och såg frågande ut och där ser han en matte som ropar, hoppar, skriker av glädje och viftar med en rolig leksak...klart att han kommer farande med sådan fart så han springer omkull matte...och så rolig var hela vår promenad...så nu har jag lärt mig....han är inte redo att springa lös utanför tomten ännu....



Nu vilar han lugnt här nere hos mig på golvet i Syverkstan medans jag tar en kopp kaffe så nu förtjänar jag en stund vid symaskinen

Inga kommentarer: