Onsdag 16 februari

och igår sydde jag en necessär till Janne, det var verkligen på tiden att han fick en egen sådan tycker jag.
PW Quiltklubb har haft syhelg och även om jag inte kunde vara med och sy just den helgen så blev det en necessär i alla fall av mönstret vi fick

 Framsida med broderat namn i stället för applikation
och så baksidan som gick i en annan färgskala än framsidan.
Janne blev jättenöjd och det är huvudsaken.

Sedan har jag gått igenom min UFO-låda och där var betydligt mer än vad jag trodde det var.
Så nu har jag bestämt mig att innan jag påbörjar något nytt (ska försöka hålla det också) så ska hälften av mina UFO:n vara avklarade.
Först ut är att sprätta det felaktiga blocket från Bom:en Scrappy Happy och sy klart de sista blocken sedan får jag se om jag följer listan eller tar sakerna som de ligger i lådan. Men detta är vad som fanns i min UFO låda i alla fall:

 Scrappy Happy BoM 2010, 3 block kvar, ihopsömnad, quiltning


 Crazy Chicken, 5 st. benen saknas

 Påspåse med ”Bokmärksängel” ihopsömnad, resår, hängtamp

 Bonad ”Grisigt värre” ihopsömnad, quiltning

 Kudde ”100 rutor” applikation, quiltning, ihopsömnad

 Kudde nr 2 ”100 rutor” enbart remsorna tillskurna ännu

 Bordstabletter ”Stjärnklart” 2 st. klara för quiltning, 4 st. sprätta stjärnorna, sy om och resten

 ”Cityryggsäck” Insidan och ihopsömnad kvar

 Quillow ”Bilskyddsängel”, quiltas, sys ihop

 BoM 2006 av Anette Leijonberg, Broderiblocken klara, 3 block kvar att sy, ihopsömnad, quiltning

 ”Tänk Rosa nr 1” 2008, quiltas

 ”Natural Wonders Bom 2009, quiltas

 Löpare (stor) Christmas Star 2008, quiltas

 Löpare (liten) sydd med SnS linjalen, quiltas

 Flätning ”Japans vikteknik” Sy något av den biten t ex väska, necce

 Duk ”Fiffiga Trianglar” det mesta kvar på den

 Duk ”Enkla duken” det mesta kvar att göra på den

 Väggquilt ”Bargello”, ram och quiltas

 Väsknecessär från FQ 3/2008, ihopsömnad

 Mysquilt (tror jag det blir) stl 128x180, många block kvar att sy, ihopsömnad och quiltning

 ”Tänk Rosa nr 2” 2009 många block kvar att sy, ihopsömnad och quiltning.

Så nu är det bara att sätta igång.

7 kommentarer:

Gunilla sa...

Snygg necessär!

Catarina C sa...

Din UFO-lista var verkligen lång och jag hoppas du har diciplin att beta av den efterhand. Det är ju så mycket roligare att börja på något nytt. Necessären ser mycket trevlig ut!

Carmen sa...

Det var en jättesnygg necessär du sytt.
Oj vad många UFOn du har, det är bara att sätta fart. Jag vågar inte ha mina på samma ställen, då ser jag hur många det finns. Bättre att inte kolla. :o)
Lycka till med din UFO-utplåning.
Kram

Monica sa...

oj, det var många UFO att beta av. Låter som en tuff utmaning att ta hälften innan du får sy annat. ela upp dem i roliga och mindre roliga och varva så att det inte blir för mycket.

Snygg nesse!

Rose-Marie sa...

Jättefin necessär. Vilken diger UFO lista, du har att göra.
Kram Rose-Marie

Birgitta i Gävle sa...

Nessen du har sytt är jättefin.

Din Ufo-lista är rejält lång. Du kanske kan varva sånt som går fort att göra färdigt, med sånt som tar litet tid. Lycka till!

Linnea sa...

Så duktig Du är med alla Dina projekt Du sytt. Oj, jag vågar inte lista upp alla mina UFO´s :).
Jag såg att du bl.a. listat upp ben till mina tokhönor. Hojta till om Du vill ha hjälp med dem. Lycka till med alla Dina ufos
kram
linnea