Måndag 14 februari

och trots att det varit alla hjärtans dag har jag spenderat nästan hela dagen ner i Syverkstan, men inte ett stygn har jag sytt.
Jag har plockat upp alla mina klädtyger som låg nerpackade under tiden Syverkstan blev renoverad. Så nu äntligen är snart allt nästan klart.
Det saknas ett ordenligt trådställ, men det är på gång för det håller Janne på med och så behöver jag ett stort skärbord och en fotpall till symaskinspedalerna så jag inte får så ont i benen men det kommer det också.

Så underbart det känns att få allt på plats och eftersom pärmarna hamnade i förrummet så blev det mera plats i hyllorna också.

Jag har rensat bland mina klädmönster och har bestämt mig för att sälja det mesta av dem. En del är inte ens öppnade och en del är lite begagnade, de är urklippta men alla storlekarna finns ju kvar ändå. Jag ska lägga ut dem på min säljsida när den väl är klar.

Igår sydde jag klart en köksbonad. PW Quiltklubb firar 3-årsjubileum i år och vi fick mönster på denna söta bonad i present
Det blev en riktig färgklick i köket så jag känner mig så nöjd så. Men nu hägrar soffan resten av kvällen och i morgon är det Charlies tur att få uppmärksamhet för han har inte sett sin mamma mycket idag.

4 kommentarer:

tina sa...

man blir lite sugen på kossan! Den är fin men har du gjort den lite mindre än päivis?? kram Tina

Anonym sa...

Den är mycket finare än originalet, Nette! Härlig färgklick som du säger.
Kram Päivi

Rose-Marie sa...

Vilket charmtroll
Kram Rose-Marie

maggan sa...

Jätte fin kossa,
förstår att den pryder sin plats.