Så var semestervikariatet slut för denna gången

och man är tillbaka i det vanliga igen. Alltså som timvikarie. Man väntar och väntar, ska de ringa något idag. Ska jag få jobba i natt/i kväll/ i eftermiddag?
Men det är väl som de ordinarie säger...före och efter semestrarna brukar det vara lugnt med sjukskrivningar så man får väl räkna detta som sin egen semester i stället.

Detta ger ju naturligtvis mer tid över till att sy men samtidigt måste man ju ha en inkomst för att kunna köpa tyg och sy av. Men det löser sig nog...såg i natt att jag nog har tyger så jag klarar mig ett tag framåt...men av någon konstig anledning så saknas det alltid tyg i just den rätta färgen.
Som t ex häromdagen fick jag senaste numret av Quiltemagasinet och där fanns mönster på löpare och bordstabletter som jag absolut måste sy. Jag har bottentyget men naturligtvis har jag inga tyger som matchar bottentyget och då måste jag ju handla lite grand.

I natt sydde jag ihop blocken till Mormors Favorit. Det blev inte så dumt, inte som jag tänkt mig men rätt bra ändå och jag hittade ett brunt tyg hemma som passar till bården så förhoppningsvis blir jag klart med toppen i helgen.
Sedan ska jag bara ha tag på ett brunt fleecetyg som baksidetyg så ska den snart vara klar.

I helgen ska jag sy med PW Quilt...alltså jag ska sy hemma efter hennes mönster. Denna gången blir det två skålar (till kakor och bullar) och en servetthållare som matchar. Päivi gör så användbara mönster och jag har flera stycken liggande av hennes mönster som jag inte sytt ännu men vill så gärna sy dem.
Det finns alldeles för mycket jag vill sy och även om jag hade all tid i världen skulle jag inte hinna med allt ändå...för det dyker hela tiden upp nya saker och nya mönster. Men jag får väl ta det jag hinner medans jag lever antar jag...

Men idag är det städning av huset som gäller...björkfrön överallt och så ska jag försöka hinna med och handla lite mat också...man orkar ju inte sy utan mat i magen.

1 kommentar:

Uttan sa...

Hej!

Jag har faktiskt hunnit med att sy lite nu den här veckan och det är så roligt.
Men så har jag ju hittat ett roligt virkmönster på en liten mus som jag bara måste testa.På kvällarna brukar jag vanligtvis ligga och lösa korsord innan jag somnar men i går låg jag och virkade till kl.1 i natt.
Ha en fin Fredag!!
Kram!