Jippie...jag har jobbat i syverkstan

äntligen...jag har tömt mina kartonger och hittat alla mina tyger...och herrejisses så mycket tyg det var..nu är det dags att sätta fart på alla symaskinerna tror jag så jag får en anledning att handla lite nya tyger.


För ett par år sedan efter ett syfestivalsbesök så var vi flera stycken som hade en träff med Linnéa Fredriksson http://www.linneraartline.com/ och då fick vi lära oss Meshwork with Fabrics. Tror det heter Japansk vikteknik eller flätteknik. I alla fall fick vi lära oss att fläta med tygremsor och det var jättekul men av någon anledning blev mitt flätarbete undanstoppat och har nu först kommit fram och ikväll gjorde jag äntligen det klart.

Så här blev det
Jag har fortfarande inte bestämt mig vad jag ska sy av det hela...så har någon ett bra förslag så är det välkommet.
Nu ska jag krypa i säng.

2 kommentarer:

Anette sa...

Det blev jättefint, vännen.
Kram

Lena/Sygalen sa...

Hejsan Nette...
Kul att se ditt färdiga arbete, jag tror bestämt att även jag har en undanstoppad "flätbräda" plus en massa "Bra och ha saker" som inköptes den kvällen men vilken funktion har dom???
Din flätning blev jättefin...Varför inte sy en necessär eler väska av den...Det skulle jag ha gjort.
Kram Lena