Igår kväll blev det panik och hysteri

här hemma för helt plötsligt fungerade ingenting på min dator. Jag kom varken åt Internet eller e-post men konstigt nog fungerade det på makens stationära. Men det hjälpte ju inte mig...min e-post (som är det viktigaste) kom jag ju inte åt. Så nu har jag bestämt mig för att skaffa Gmail, då kan jag läsa mailen från makens dator om min går och dör.
Efter mycket om och men så installerade jag om modemet och skaffade ett nytt lösenord och då fungerade det igen...tack och lov. Tänk att man kan bli så beroende av någonting.

Men jag har i alla fall lyckats sy lite grand de senaste dagarna. Sy helgen med PW Quilt gick inte så bra för mig för jag hade inte rätt mellanlägg hemma. Försökte få ihop en brödkorg med vildona som mellanlägg men det gick inget bra med den korgen så den hamnade i papperskorgen. Däremot fick jag ihop servett stället och det blev inte så dumt faktiskt.



Nu väntar jag på en sändning med rätt mellanlägg och så ska jag prova på brödkorgarna också. Men den lilla modellen (när den blir klar) ska nog maken få som godisskål tror jag för den som jag broderade till honom är i spets och det blir så skräpigt på bordet av allt socker som ramlar igenom. Den stora korgen (när den väl blir klar ska jag nog ha som fruktskål om den blir bra annars använder jag den som bullkorg.

Jag har påbörjat en ny väska också...jag tror den blir bra. Det blev så mycket småbitar kvar efter jag sytt ihop toppen till Mormors Favorit så jag använder de tygerna till den plus lite annat som komplement till foder och sådant.
Har även kommit så långt på makens byxor och skjorta så jag ska börja tråckla ihop dem till provning så får vi se vad han tycker.

Igår var vi till Västerås och shoppade till trädgården. Det blev en hel del sten som ska vara runt rabattkanter och så lite virke till ut byggnaden av förrådet.
Hoppas vädret håller i sig i helgen så man kan sätta igång med rabattkanterna

3 kommentarer:

linéa sa...

Vad fint servettstället blev! Du har många järb i elden du.
:-)
Kram

Inger sa...

Jättesnyggt servettställ. Och är nyfiken på din trädgård. Oj kära nån så många projekt du har på gång.

Ha det fint.

Kram Inger

Rose-Marie sa...

Hej nette, servettstälet blev kanonsnyggt
Kram Rose-Marie