Äntligen är jag klar med blocken till Mormors Favorit

det blev jag i fredags kväll och hade tänkt att lägga in dem när jag kom från jobbet i lördags morse men då var jag alldeles för trött och sedan har helgen bara rusat på med jobb och annat.
Igår la jag ut dem som jag trodde skulle bli ett bra mönster men det kändes inte bra och så hittade jag något som inte stämde men jag kunde inte se vad jag hade gjort för fel.

Så jag tog till min vanliga lösning när jag inte hittade felet, Janne fick ställa upp och titta.
Ja naturligtvis hittade han felet ganska snart....jag hade sytt ett block på avigsidan av tyget...en stor nackdel med batiktyger, man kan inte skilja på rätsidan och avigsidan så det var bara att ta till sprätten, sömmerskans bästa vän som de brukar säga.

Så idag ska jag fortsätta att lägga block så får jag se om jag får till det som jag vill. Det är lite knepigt när det är 6 olika men ändå lika block men jag ska göra några olika utlägg och visa för er mina läsare så får jag se om ni har några tips och ideer till mig.

Men här finns nu i alla fall bilder på de färdiga blocken .






2 kommentarer:

Annika sa...

Så läckra tyger! Och vilken härlig kvilt det kommer bli. Väntar med spänning på fortsättningen!

Inger sa...

Ååå så härliga tyger Nette! Min favorit färg.
O kvilten kommer att bli toppentjusig.

Kram Inger