Äntligen har jag fått napp

på jobb. Igår fick jag besked att jag kommer att få jobba på Orions Äldreboende i sommar och förhoppningsvis kommer jag att få börja som timvikarie innan sommaren också.
På intervjuen kändes allt jättebra. Kvinnan jag pratade med var enormt trevlig och det hon berättade om hur det fungerar på arbetsplatsen gjorde att jag kände direkt att "här vill jag verkligen jobba".
Tyvärr blir det inte natt tjänstgöring men jag får helt enkelt bita ihop och jobba vanliga dag/kvälls pass tills vidare och när jag väl visat framfötterna kan jag nog på gå som nattvikarie också.

Jag är så glad över detta, det känns underbart att veta att jag är på gång....

Idag ska jag på mammografi, mindre roligt, men nödvändigt...alltså ett nödvändigt ont :)

2 kommentarer:

Ladyronja sa...

Jet jettegrattis fran meg til nya jobbet.

kram

Anonym sa...

Ett stort Grattis till jobbet.
Kram Ann i Aspudden