Nu sitter den äntligen på väggen i hallen

min Klematis bonad, den skulle ju inte bli ett UFO och det blev den inte heller....
Jag är jättenöjd med den och den pryder sin plats tycker jag.

När jag ändå var i farten så kunde jag inte låta bli att sy den stora Påsväskan ur samma tidning. Det var lite knepigt det där med att sy i papper tycker jag men jag lyckades i alla fall
och den blev ju verkligen söt. Men ganska stor tycker jag. Nu har jag börjat på den lilla påsväskan också men den syr jag utan papper och det är mycket enklare.

Jag har äntligen fått mitt vägghängda trådställ till syrummet. Massor av trådrullar får det plats på den, närmare bestämt 280 rullar och det borde ju räcka ett tag
Så när jag kan ta bort mina trådskåp från syrummet så kommer jag att få ytterligare plats härinne. Då har jag tänkt mig en liten korgstol och ett litet bord där jag kan sytta och mysa när jag inte har ork att sy....gud förbjude att den dagen någonsin kommer

Nu känns det som om det verkligen är dags att visa upp Syverkstan snart så det är väl bara att ladda kamerabatteriet och sätta igång och ta lite kort. Men det får nog bli morgondagens uppgift.

3 kommentarer:

Gunilla K sa...

Ojojoj så snygg den blev. Kram Gunilla

Anonym sa...

Klematisbonaden är riktigt vacker, den ska du vara nöjd med! Påsväskan också söt, lite svårt att få hum om hur stor den är, men ser framemot att se den lille med. Du verkar verkligen ha ångan uppe nu.
Kram Päivi

Rebecka sa...

Bonaden blev jättefin men mest reagerar jag på ditt trådställ. Så avis jag blir på att det är så stort. Jag ska nog önska mig lite komplettering...
Rebecka