Nu har soffan fått nya kuddar

och det kändes verkligen som om det var på tiden att få bort julen helt från vardagsrummet.
Vår för mig är samma sak som tulpaner så självklart skulle det vara tulpaner på kuddarna. Broderierna kommer från ett Huskvarna broderikort och de snirklade grässtråna är stygnsatta av Linnéa Fredriksson. Fläckarna är inte fläckar utan vatten för att ta bort markeringen på tyget :)

Småkuddarna har också tulpaner på sig. Idén till mönstret kommer också från Linnéa Fredriksson men är egentligen från början mönstret till en brödduk. När jag gjorde den senaste brödduken så tittade jag på den och tänkte att detta kunde bli snyggt till en kudde...kollade storleken och såg att det stämde perfekt med mina småkuddar till soffan. Jag ville att tygerna skulle framträda ordentligt, därav den mycket enkla quiltningen.

Det blir mindre tid nu att sy när jag börjat jobba igen, men vad gör väl det....det är så roligt att äntligen få komma igång och jag stortrivs på nya jobbet.

Men idag har jag tänkt att fortsätta på nya bordstabletterna i alla fall.

Var rädda om varandra

3 kommentarer:

Wivi sa...

Vilken elegant kudde (den översta). De andra var söta.

Anita;s Hobbyhörna sa...

Visst är det härligt med lite nytt nu i vårsolen. Jättetrevliga kuddar.

Ladyronja sa...

Så leckre kudder du har broderat och sytt

kram