I helgen har jag varit med om en minisytillsammans

med Linnéa Fredriksson och hennes Linnéas Sykul Forum. Det blev maskinbroderier förstås och det var faktiskt jätteroligt för det känns som om det var evigheter sedan jag broderade något senast. Så det blev en del gjort och först ut blev det nya broderade disktrasor till webshoppen.

Sedan blev det några nya handdukar. Två av dem ska till webshoppen, den med tulpanerna har jag tänkt att behålla själv och ha i köket. Jag behöver lite vårligt där känner jag.

Och när jag väl kommit igång så kunde jag inte sluta så det blev en ny brödkorgsduk, jag höll på att elda upp den gamla för den hamnade på spisplattan när jag skulle koka gröt så det var lika bra att göra en ny. Den är i storlek 37x37 cm så lite för stor för vår brödkorg men det blev bra ändå.
Alla broderi motiv kommer från Linnéa Fredriksson och även mönstret till brödkorgsduken är designat av henne.

Nu har jag verkligen kommit igång så nu håller jag på att brodera tulpaner på en bit ljusgrönt linne som ska bli ett kuddöverdrag till stora kudden i soffan och sedan vill jag ha nya kuddöverdrag till småkuddarna också, måste nog sätta igång med dem när maskin broderar känns det som.

Samtidigt går jag i väntans tider....ja jag väntar inte på smått utan på ett besked...spänningen är olidlig...men vad jag väntar på får ni veta när jag får besked....i morgon förhoppningsvis.

Åter till symaskinen

1 kommentar:

Quiltepigen sa...

Hvor er det nogle skønne ting du har fået syet.