Onsdag 2 mars och första vår månaden och jag har sytt färdig en beställning

Ja egentligen blev den färdig igår men då hade jag fullt upp med Charlie så jag hann inte med att fota den. Jag brukar vara ganska självkritisk med det jag gör men denna duken är jag mer än nöjd med. Totalt har båda dukarna över 170 000 stygn så det tog sin lilla tid men nu är de klara i alla fall....
Den lilla duken är i storlek 40x 40 cm











Den stora duken är 90x90 cm












Närbild på broderiet som kommer från Koo Design













Jag har även lyckats beta av en del från min UFO-lista. De tre sista blocken i BOM:en Scrappy Happy är klara

Oktober blocket, som trots omsömnad blev lite fel













November blocket som blev helt felfritt :)












och så december blocket som jag får kalla för "min egen tappning av det. För trots att jag sydde exakt efter beskrivningen så blev det inte som originalet. Men det ser ju inte så illa ut ändå tycker jag.









Så nu är alla blocken klara och händer på designväggen. Det ska bli en blå ram runt varje block och så en blå ram runt hela quilten, då blir den lite större och mamma och pappa har något att mysa med. Baksidan blir fleecetyg i olika färger.














Så idag ska jag fortsätta att quilta min Klematisbonad, har kommit till blommorna nu och det är inte det lättaste när man inte är van vid BSR-foten men jag kämpar på i alla fall.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Smart att gömma blocket nere i hörnet, men felet är ju sååå litet att jag tycker du ska förtränga det helt!
Jättesnygga broderade dukar!

Carina sa...

Jättefina dukar! Vilka underbara broderier. Kram Carina

Anonym sa...

Helt underbara dukar! Blocket ser inte fel ut för mig som inte vet hur det "ska se ut" ser fint ut härifrån.
Kram Päivi

Ladyronja sa...

Jette snygt, vackra brodyrer

audi

Inger sa...

Väldigt läckra dukar, o blocken ser ut att vara riktigt, vet inte hur det skulle se ut, så det är toppen allt.
Kram Inger

Rebecka sa...

Imponerad av dukarna. Jag hade nog aldrig kommit på tanken med alla omhopningar som måste göras och så många stygn.
Inte såg jag att det skulle vara något galet med decemberblocket.
Rebecka

Wivi sa...

Så fina block. Jag har kommit till maj :)

Linnéa Fredrikson sa...

läcker bonad! :)
kramar
Linnéa

Rose-Marie sa...

Dukarna är helt underbara.
Blocken kanonsnygga
Kram Rose-Marie

lisbethw sa...

Jättefina block och dukar...

Anonym sa...

Oj nästsista duken är ju ett hakkors. Så det kan bli! :)