I helgen var vi på trimkurs igen

och den här gången har jag tagit detaljbilder på Charlie när han är nytrimmad så jag vet exakt hur han ska se ut nästa gång det är dags. Nu har vi gått på trimkurs 2 gånger så nu tycker jag att jag kan det där med att trimma honom. Men hur mycket jag kommer ihåg av det hela, ja det visar sig när det är dags igen att trimma. Tur man har trimhäftet att kika i också.

Idag lyckades jag quilta färdig min Klematisbonad. Nu är det "bara" kantsömnad och upphängning kvar sedan kommer den att hänga i hallen. Den blir så fin så..... :)
Sedan har jag sytt en liten necessär idag. Mönstret kommer från PW Quilt och den här gången gjorde jag nästan som det ser ut på mönstret förutom att jag i mina "omvändna applikationer" la in en bit rosa spets i varje hjärta. Det blev jättegullig, titta får ni se
Denna ska jag ge till en vän som jag inte kännt så länge men som har kommit att betyda väldigt mycket för mig. Hon syr hon också men jag tror inte hon har sytt en necce ännu och jag ska fylla den med lite smått och gott. Bl a lite rosa spets, rosa broderitråd, ett vackert tyg och lite annat.
Att den blev rosa beror på att jag har fått för mig att hon inte gillar det....så det är lite jävulskap med i det hela också :)
Jag hoppas hon kommer att tycka om den och de små gåvorna som ligger inuti. Men det visar sig när hon får den.
Nu ska jag krypa i säng så kanske jag orkar göra färdig min Klematisbonad i morgon.

Var rädd om er och era nära och kära.

1 kommentar:

Ladyronja sa...

jettesnygg, så delikat.

kram från audi