Det har varit några intensiva dagar

igen nu här hemma. Vi har äntligen tapetserat färdigt syverkstan, så det är "bara" element, golv och lite lister kvar innan vi ska börja med inredningen.
I veckan var vi iväg och äntligen hittade en matta till vardagsrummet som vi vill ha. Den är JÄTTESTOR och det blev så bra så. Vardagsrummet är stort och avlångt så mattan behövs bl a för att dela av golvet lite grand. Samtidigt passade jag på att möblera om lite grand så inte alla möbler står upptryckta längst med väggarna (något som jag tror är en typisk svensk möblering). Jag är så nöjd så med hur det blev.

Dagen efter detta så kom Janne hem med min nya hushålls assistent så nu behöver jag inte baka på enbart 5 dl åt gången utan kan bara en jättesats med matbröd i stället. Jag är så nöjd. Denna har jag väntat på länge. Det skulle inte bli någon först innan den gamla gick sönder och jag har försökt under en lång period att ta livet av den (hushållassistenten alltså inte mannen) men trots åtskilliga försök så har den överlevt. Bara att konstatera; Bosch gör bra hushållsassistenter, så det blev en Bosch igen.

Vi har börjat köra med hårdträning med Charlies dragade i kopplet. Nu är det nosgrimma varvat med Retrieverkoppel som gäller och det börjar fungera rätt bra. Igår blev det en timmes promenad med träningen, efter det 2 timmar i trädgården med borstning och äppelplockning och sedan var han helt slut. Vilade ca 30 minuter innan det var dags för rastgården i nästan en timme. Det blir fort mörkt nu så vi får börja åka dit lite tidigare på eftermiddagarna.

Alla äpplen är nu merplockade. Det blev nästan en halv flyttkartong till skillnad mot förra året då vi bara fick 3 stycken. Jag är så stolt för trots att jag är så enormt höjdrädd numera så lyckades jag ta mig upp på stegen för att få ner de som satt högst upp. Så nu kan vintern få komma....

Idag blir det fortsatt koppelträning i det vackra höstvädret sedan får vi se vad resten av dagen ger mig.

Önskar alla mina vänner en underbar dag.

Inga kommentarer: