Det gör ont

att försöka komma ur sängen när man har sendrag runt stortån...det fick jag erfara i morse...fanns inte en chans att kunna gå utan bara att kravla sig tillbaka till sängen, sätta på sig varma strumpor i liggande läge (vilket inte är så lätt) och börja massera. Efter en stund kunde jag i alla fall komma så långt så jag tog mig fram till altandörren för att släppa ut Charlie.
Nu har det börjat släppa så jag känner mig lite mer som en människa.

Igår sydde jag klar en löpare som heter "Änglafröjd". Det har varit "sy tillsammans" helg med Päivi PW Quilt och som vanligt gjorde hon underbara mönster som jag inte kunde motstå.

 
Jag har tagit en närbild på ängeln också men såg att jag gjort ett fel på quiltningen av ängeln, kan du se felet??
Men det spelar ingen roll för jag är nöjd ändå, det är första gången (tror jag) som jag slutfört något inom, i mina ögon, rimlig tid.

Jag badade Charlie igår också för vi ska göra ett nytt försökt med utställning på söndag, han blev så vacker så jag måste ju fota min lilla linslus.


Vi kämpar fortfarande med att få honom sluta dra i kopplet och det känns som om vi snart provat allt...men resultatet är inte det bästa. Han  har lätt för att tröttna på aktiveringen jag håller på med och jag vet inte om det är för att jag är tråkig i hans ögon eller för att han är i slyngelåldern....tids nog ska det väl fungera hoppas jag.

1 kommentar:

Junebacken! sa...

Din änglalöpare blev jättefin! Jag har inte kommit till skott och börjat än, har inte bestämt mig riktigt än vad det ska bli av den söta ängeln.