Mitt i natten är det och jag sitter här...

för jag känner att jag behöver det just nu.

Idag har jag haft min första Party Lite visning...alldeles själv...ja det var ju värdinnan och gäster med förstås...men jag höll visningen alldeles själv och tyckte att det gick jättebra (förutom att jag höll på att elda upp tröjan lite grand), även gästerna på visningen tyckte att det var mycket bra för att vara första gången så jag känner mig så nöjd.  Lite ändringar kommer jag att göra i mitt upplägg känner jag men man lär sig hela tiden.

I måndags var vi på första kursen i Rally lydnad, det var verkligen jättekul. Charlie var så duktig och både satte sig och la sig så rakt och snyggt som om han aldrig hade gjort annat. Vi fick mycket beröm av läraren men det svänger fort...ena minuten gick allt perfekt och nästa minut kom det en doft eller ett ljud eller han flängde iväg och skulle hälsa på en annan hund tyckte han och matte for som en vante efter honom...som vanligt alltså. Nej, jag är jättenöjd. Han har blivit mycket lugnare inomhus och kräver inte lika mycket uppmärksamhet hela tiden. Kanske vår ledarskapsträning äntligen börjar sätta sina spår hos honom. Vi jobbar vidare med nosgrimman och Retrieverkopplet och även det går bättre.

Igår bar han för första gången...han bar runt på min handske i en hel kvart...och jag frös så gärna om handen bara för att få se honom bära...det är ju det han är skapt till...han har inte burit tidigare men Jackie hon bar hela tiden så detta känns underbart. Jag ska sy något till honom som han kan ha och bära på när vi är ute på promenad så han får en arbetsuppgift.

Arbetet nere i Syverkstan går vidare...nu är golvet snart färdiglagt och så snart golvlisterna är på plats kan jag börja ställa tillbaka en del saker...åh så underbart det ska bli att få lite utrymme igen att jobba i och att få tillbaka gästrummet som det ska vara.

På lördag ska vi åka och hälsa på mitt nya syskonbarn barn och jag ska äntligen få lämna över amingskudden jag sytt till henne...och så lite annat men det har jag inte fotat ännu...det måsta jag komma ihåg att göra.

Men innan dess är det annat att göra....träna Charlie t ex.

Inga kommentarer: