Jag har varit på Syfestival

Ja, det var ju några dagar sedan, närmare bestämt i söndags men det har inte funnits tid att berätta om det förrän nu.
Vi åkte i söndags morse kl 10 min granne och jag. Hon har aldrig varit på syfestival förrut trots att hon syr en del och ni har vi insett att vi har massor gemensamt, så kanske blir hon min nya sykamrat, jag hoppas det.

För första gången skulle jag åka till Stockholm utan Janne. Men han hade, för säkerhets skull, köpt en GPS så jag inte skulle köra fel, men även att köra efter en sådan var lite nervöst.

Vi kom fram utan några problem straxt efter 11 och jag blev väldigt imponerad av de stora ljusa lokalerna och möjligheten att få sitt ner och fika när det väl var dags.

Vi bestämde oss för att gå runt en stund först innan vi började vår shoppingtur men fastnade en bra stund vid Berninas monter och nu har jag bestämt mig. Min nästa broderimaskin blir Berninas flaggskepp, den stora kombimaskinen.

Sedan gick vi bara runt och njöt en bra stund. Stannade till vid FQ monter och lyckades få grannen att prenumerera på FQ och jag hoppas och tror att hon kommer att bli lika nöjd som jag är med den tidningen.

Sedan drog den stora shoppingrundan igång (som blev ganska liten mot vad det brukar vara för mig)

Första stoppen blev hos Syrummet. Jag älskar marmorerade tyger och när det var två till priset av en så var det bara att slå till.





Efter det fastnade vi hos Quiltbiten. Där inhandlade jag allt material jag behöver till en Lazy Girl Väska och Quiltbitens Kreditkortsplånbok. Så nu ligger allt material och skriker åt mig att jag ska sy.

 
Denna lilla remsa har jag tänkt att det ska bli en vepa till köket till julen men har ännu inte bestämt mig för hur den ska se ut...jag låter inspirationen komma när den kommer.







Detta tygstycke som är 4 ½ meter ska bli mina panelgardiner till vardagsrummet till jul. Hade inte tänkt köpa dem först men kunde inte stå emot frestelsen och jag visste ju att Janne skulle gilla dem.






Emellan shoppingturerna var vi ut och fikade en sväng och så in igen...det var mycket att titta på men tyvärr så träffade jag inte många jag kände förutom i försäljningsmontrarna men jag hade underbart roligt ändå. Det blev många glada skratt för min granne och mig och jag hoppas verkligen att hon kommer med även till våren för det var länge sedan jag hade så fantastiskt roligt på en syfestival.

Men när klockan var närmare 16.30 kände vi oss nöjda och styrde kosan hemmåt och jag stupade i säng på kvällen. Trött men mycket mycket nöjd.
 

5 kommentarer:

Uttan sa...

Å har Du varit på syfestival.....Så roligt och vilka spännande inköp Du gjort.
Remsan m Tomtarna som Du sytt är jätte gullig de Tomtarna har Jag inte sett förut.Är det Husqvarnas???

Jag hinner inte sy så mycket nu det har varit lite målning här hemma och så rustar vi sovrummet.

Nu är det mysigt med snön kan tänka Mej att Du har en Lycklig Golden nu :)

Sköt om Dej!!!
Kramar!

Jenny sa...

Verkar som om du haft en kanondag på mässan. Tack för att du delar med dig även till oss som hade för långt att åka :-)

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna i Sandviken sa...

Vilka härliga inköp!

Carina i Ockelbo sa...

Ja låter som du åxå hade en bra dag där.
Jag var oxå där på söndagen , vi åkte 9 st tjejer från Gävle broderiklubb.