Dagarna går alldeles för fort numera

man hinner inte hälften av vad man tänkt sig...undrar vad det beror på? Kan det vara att man blir äldre och inte orkar mera eller att Charlie tar en massa tid...eller kan det helt enkelt vara datan som stjäl en massa tid, att det är svårt att slita sig när man väl satt sig där...jag måste nog erkänna att för min del är det sista alternativet som gäller. Ändå har vi bestämt hemma att när vi är hemma både två så ska ingen av oss sitta vid datan.

Igår jobbade vi i alla fall tillsammans...vi har börjat tapetsera syverkstan och halva rummet är klart nu...det blir så ljust och fint och det kommer att bli perfekt därnere. Jag kommer att lägga in en bildserie i min zoomin
http://nettes.zoomin.se  när allt är möblerat och klart eller om jag gör det tidigare...men jag talar om när det är gjort. Vi lyckades i alla fall tapetsera halva rummet utan att bli osams...i vanliga fall blir vi det efter två våder så jag tycker vi har kommit långt.

Idag har jag haft Tupperware demo hemma...äldsta syrran och svägerskan kom. Inte mycket gäster men det gav mig en spark i baken att städa upp lite här hemma...ja ska jag vara ärlig så var det Janne som dammsög och torkade golven medan jag dammade, städade badrummet och gjorde en annanaspaj.

Syrran hade sin hund med sig och Charlie var fullkomligt galen....han ville inte lyssna alls så nu känner vi att det där med ledarskap måste verkligen förstärkas och vi måste lära honom att inte gå upp i varv så mycket när det kommer en annan hund på besök.

I morgon är det dags för slyngelkursen igen så då ska jag prata med tränaren om detta.
I morgon är de också Charlies 1-årsdag så vi ska iväg och köpa det största ox hudsben jag kan hitta till honom som present.

Men innan dess är det kväller här...kloklippning och lite annat står på schemat. Tur att han i alla fall är lugn då.

Inga kommentarer: