Våren är här

och jag sitter och syr om gardiner till köket så jag slipper ha julgardiner till påsk. Vi har varit ut och krattat snö idag, Charlie och jag...han har rymt över till grannen ett par gånger och jag har varit över och hämtat  honom. Lite duster har vi haft men inte så illa som det brukar vara.

Däremot har han kommit upp i åldern då han ska testa rejält...är det han eller matte som bestämmer.
Han kröp under trappen på framsidan och hittade något ätbart (som luktade vedervärdigt). Jag efter och fick tag på honom...då kom morrandet...från svansen ända upp till strupen...lyckades få upp munnen på honom och skaka ut det han tagit sedan var det bara att snabbt som sjutton dra ut fingrarna ur munnen på honom innan han slog igen käftarna...jag vill ju behålla mina fingrar ett tag till. Morrandet fortsatte rejält och han gav inte med sig förrän jag la honom på rygg men det bestämt NEJ!....efter det gjorde han precis som han skulle ...pussade mattes fingrar rejält och vi var sams igen...nu har han lärt sig för stunden att ännu så länge är det matte som bestämmer.

Snön smälter som smör i solsken och vi har hittat massor av snödroppar på tomten...överallt på gräsmattan kommer de upp och jag är så glad för vi har inte haft några snödroppar på något annat ställe vi bott på.

Sedan har jag fått klara besked....syjobbet jag hoppas på har jag fått beställning på....10 st överdrag ska jag sy till torsdagen efter påsk. Jag får betalt för de 10 det jag begär men efter det får jag veta om jag får fortsätta att så åt dem eller inte...men det är i alla fall en start..även om det inte är dags att registrera firman ännu.
Materialet är beställt och ska komma denna veckan så jag hoppas det gör det annars blir det ingen sömn alls utan bara sy dygnet runt.

Nu har jag två nätters arbete framför mig men förhoppningsvis 5 timmars sömn efter natten innan Charlie väcker mig...tur att Janne är ledig i påsk så man kan sova då.

1 kommentar:

Lizzan sa...

De är för härliga de små fyrbenta, förstår inta att bajs och annat spm luktar äckligt ska vara så gott att tugga på ;)
Kram Lizzan