Så länge sedan jag skrev

men nu så äntligen har jag en liten stund över att sitta framför datan.
Det har varit mycket jobba och alldeles för lite sova för mig. Men jag har i alla fall kommit fram till varför det är sådant strul mellan Charlie och mig....han känner helt enkelt av att jag är stressad. Jackie var väldigt känslig och kände hela tiden vilken känsostämning jag var i men jag trodde inte att Charlie skulle göra det. Han är ju så ung ännu. Men nu har jag fått klart för mig att det är så. Jag har som sagt sovit alldeles för lite och det gör att jag blir enormt stressad. Så nu har jag varit ledig ett par dagar (läs nätter) och fått sova ut en del (även om han kommer och väcker mig kl 06 för att kolla om jag ligger i sängen) och det gör att jag känner mig betydligt lugnare till sinnet. Vilket i sin tur har resulterat i att Charlie är betydligt lugnare på våra promenader och lyssnar mycket bättre när jag säger till honom. Beviset fick jag igår när jag var på väg att stressa upp mig och då var det dags igen...bit, bit, bit...så snart man säger till honom. Han biter alltså inte för att vara elak utan han blir tvärspeedad när jag blir stressad och då biter han.
Idag har allt flutit på perfekt. Promenaderna har varit lugna och sköna, visst lite bus har det varit men inte som tidigare. Solen har skinit, han har tuggat pinnar, ätit nypon och rönnbär...ja säg vad han inte äter när vi är ute och går....och så har han träffat en häst för första gången...oj vilken reaktion det blev.
Han skällde och morrade och raggen stod på ända....och jag som trodde han skulle bli rädd. Men hästen var lugnt och bara stod och tittade på honom och ryttaren tyckte att Charlie var duktig som inte blev rädd. Han är en riktig tuffin vår lilla prins. När sedan hästen försvann var han på väg att klättra över ett staket för att komma efter och när vi såg honom på vägen en bit längre bort sedan så skällde han ut honom igen....
Sedan blev han akut kissnödig och när vi kom hem så åt han lunch och slocknade i korgen flera timmar framåt.
Ja korgen ja...det har han ingen längre...han har fått en egen säng...


























Och här kommer lite mera bilder på vår lill-prins/monster














































































Har ni tröttnat på bilder nu? Tänkte tala om att jag trots allt har hunnit sy lite grand även om jag inte hunnit blogga...
Först ut på bild är en kaffefilter hållare som redan gått iväg till kunden. Hon blev jättenöjd.
Ytterligare en kaffefilterhållare. Denna ligger i mitt lager tills vidare.









Sedan har jag även sytt mars blocket i Bomen Scrappy Happy. Det blev väldigt bra tycker jag.









 Ja det var allt hade att berätta för stunden. Nu ska jag snart krypa i säng och med lite tur får jag sova lite längre i morgon eftersom husse är ledig från jobbet.

1 kommentar:

Inger sa...

Å Nette vad fin hann är, och vad han har vuxit. Charlie är nog i "ungdoms" trots, o vill testa hur långt han kan gå utan att få skäll. Tack för underbara bilder, och dina kaffefiler o Bom blocket går inte av för hacker de heller, superfina.

Kram Inger i Segeltorp