En härlig dag

har det varit idag. När Charlie tog sin förmiddagslur så var vi iväg och månadshandlade.
När han ätit sin lunch (och vi vår förstås) så åkte vi till Hundparken (en stor rastgård för hundar här i Enköping). Där träffade vi en 9-månaders Schabrador och det blev full fart. Charlie hade verkligen roligt även om de inte var kvar så lång stund så fick han busa av sig rejält. Att vi sedan hittade en fotboll som kommit fram i tövädret gjorde ju inte saken sämre, det blev en stunds busa med den också så nu måste vi köpa en fotboll till honom.

Efter det var han helt slut, han orkade knappt sitta upp i bilen. Bilturerna går mycket bättre nu sedan vi ställde ut reseburen i bilen. Det är bättre för honom att sitta i den och jag tror han känner sig tryggare i den än att sitta på baksätet. Han känner ju igen den också eftersom den stod i hallen innan vi köpte Bia bädden till honom.

När han hade slumrat så passade vi på att åka till Västerås. Först var vi in på Bygg-Max och köpte en innerdörr...så nu äntligen har vi dörren till Syverkstan och så snart den är på plats kan vi börja riva mellanväggen mellan rummen. VI ÄR PÅ GÅNG...Jippie....

Sedan fortsatte vi till El-Giganten....de hade en drive så äntligen fick jag den kaffebryggaren jag väntat på i två år. En Mocca Master. Jag drack kaffe bryggt i en sådan när jag var på Quilt Camp första (och enda) gången (hittills) och sedan dess har jag velat ha en men de är så dyra, men nu hade de dumpat priset rejält så då slog vi till. Tyvärr måste jag säga, så måste vi åka tillbaka med den i morgon för det var något fel på emaljen på värmeplattan såg jag när jag kom in efter Charlies kvällspromenad. Det var en skada i emaljen lika stor som en 50-öring och var små emaljbitar över hela bänken. Förhoppningsvis hinner Janne byta den i morgon. Tur att gamla bryggaren fortfarande är kvar.

Så något sytt har det ju inte blivit och nu är jag så trött så jag ska krypa i säng.
I morgon kväll är sista mönsterkonstruktions kursen men förhoppningsvis blir det en fortsättning till hösten och på lördag är det jättespännande för då ska vi ställa ut Charlie för första gången så håll tummarna att min Vilda och Vackra lilla Prins gör bra ifrån sig. Naturligtvis kommer kameran att tas med så det blir nog några bilder tagna.

Inga kommentarer: