Charlie första utställning

resulterade inte i någon rosett...inte ens ett Hederspris fick vi...men vad spelar det för roll. Han fick jättefin kritik förutom att han är lite för tunn i kroppen ännu...och han är lite för smal sa uppfödaren...och jag som varit så orolig för att han var för mullig...ha ha, där fick jag...det är bara att öka ut matdosen lite grand.
Han gick tillsammans med 3 andra han valpar i ungefär samma åldersgrupp. Den hanen som kom på första plats hade bättre hull och var lite kraftigare än vår prins men...han har absolut inte Charlies vackra huvud.
Även om vi inte fick något pris så är han i alla fall VÄRLDENS VACKRASTA GOLDEN i mina ögon och det kommer han alltid att vara.

Vi träffade även kullsyster Diwa som var lite mindre än Charlie men han är inte så mycket större än jag trodde.







Charlie och Diwa








Jag är inte världens bästa fotograf men här kommer lite bilder från utställningen i alla fall

















































































Pappa Cliff var ju också med och ställde ut











Dagen innan utställningen så blev han badad och som belöning fick han naturligtvis ett grisöra
















och det var ju bara så gott...

Sedan tog vi ett litet kul foto på honom...som bevisar att han faktiskt är en riktig linslus


Det var allt om utställningen mina vänner. Det var roligt, spännande och härligt. Charlie gick bra i ringen med uppfödarens hjälp och vi kommer att besöka mera utställningar men då ska jag försöka ta honom själv har jag tänkt mig.
Även idag, som är dagen efter, är han lite medtagen. Det var en rejäl upplevelse för vår lilla prins.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så söt han är er prins! Det charmigaste fotot på "linslusen" fick du med oxå, jag log stort!

Grattis till en riktigt fin hund!

kramar Päivi

Nette sa...

Tack Päivi, vi är sååååå stolta över honom även om han fortfarande är ganska ouppfostrad...men han är ju bara 5 månader ännu så det kommer nog. Kramis Nette

Lizzan sa...

Visst ä det härligt med de små busiga trollen, inte en dag utan nått upptåg. Inte spelar det nån roll va någon domare säger, han ÄR en stilig prins! Kram Lizzan