Nu är det solsken igen

både utomhus och så börjar molnen skingras i mitt hjärta. Efter en relativ lugn morgon så tog vi en promenad på lite över en timme, Charlie och jag. Jag vet att det är långa promenader för en valp, men promenaden i sig själv är inte så lång, däremot tar det lite tid för honom för det ska nosas, kissas, funderas, lyssnas på ljud, vädras i luften, tuggas pinnar, äta löv och mycket mycket mera.
Kanske är det att jag "gnällde" av mig i morse som gjorde att det kändes bättre eller kanske är det att jag har ändrat attityd gentemot Charlie och är mera bestämd. Det viktigaste är i alla fall att det gick bra och framför allt att det kändes bra.
Så nu är det lunch som gäller för oss båda två och sedan en stunds vila. Jag ska jobba två nätter igen (något som jag inte hade tagit med i beräkningen) så det behövs lite extra sömn idag med tanke på det fåtal timmar som blev igår.

1 kommentar:

Uttan sa...

Oj det där med valp är inte lätt..
De behöver aktiveras mycket så de blir trötta och det tar sin tid.
Så ska man vara bestämd mot dem och hur lätt är det? när de e så söta.

Manne var en väldigt snäll och lugn valp lite rädd och väääldigt foglig.
Han bara älskade att sitta på tomten lutad mot ett träd där kunde han sitta hur länge som helst och inte gick han nån stans.
Lydig redan när han kom till oss.Nej! visste han vad det betydde och man behövde inte höja rösten mycket.Uppfödaren hade verkligen fått pli på honom redan.
Men den golden före Manne oj,oj raka motsatsen...Men några valpkurser gick jag med honom och Se så mycket bättre det gick då.

Manne har haft en stor cysta på svansen som nu är bortopererad och Vi hoppas att det inte spridit sig.
Just nu verkar han väldigt pigg ändå och äter som han ska.

Sköt om Dej och krama det lilla yrvädret från mej.

Kram!