Så var det måndag igen...

och tiden går så fort så det känns som om det bara är måndag och fredag i veckorna. Tiden numera kretsar bara runt jobb och att (försöka) uppfostra Charlie...vilket inte går så bra som vi hoppats. Han är busig och lyssnar inte alls när han är på det humöret, visst han är bara 4 månader ännu men lite borde han väl ha lärt sig...och om jag tänker efter så har han ju gjort det också även om han fortfarande tror att gästsängen och soffan är hans plats i hemmet så vet han i alla fall att man sitter ner innan man blir serverad maten och man sitter ner innan man går ut genom dörren. Nej nu låter jag lite gnällig, han är en underbar kille och vi älskar honom över allt annat och kanske är det också så att vi har varit lite dåliga på att visa hur det ska vara.
Ja, ja tids nog blir det nog ordning på honom också.

Jag har fått en eventuell sykund, kan man säga så....
Jag blev ju uppvaktad av Uppsala Nya Tidning när jag fyllde 50 år (hua) och de skrev om min dröm att få starta eget.
För inte så länge sedan ringde det en herre till mig och talade om att han ville ha hjälp att sy upp överdrag till dynor till en speciell sorts gunga som han och en kamrat har konstruerat. Så det jag ska göra nu är att sy en prototyp för att se vad kostnaden för arbetet kan bli. Sedan får vi se vad det leder till...kanske, kanske kan det leda till att jag får ett fast syjobb och kan registrera min firma. Så håll tummarna go vänner....

4 kommentarer:

Uttan sa...

Lilla Charlie...lite typiskt Golden alltså.De vet så väl vad som gäller men vill gärna testa men det är ju det som är charmen med deras ras.

Kul med sykund hoppas verkligen att det leder till lite mer jobb så du kan starta firma.

Ha en bra start på Mars.

Kramar!

carina sa...

håller tummarna att det blir som du önskar så du kan starta firma.

Nina sa...

Alltid kul att läsa din blogg. Därför får du ett litet pris av mig. Gå till min blogg.

Nina sa...

Jag vet inte om det är en "award" som bara cirkulerar bland stickbloggar. Men gör som du vill. Skicka vidare om du vill, annars inte. Jag ville mest berätta att jag tycker det är kul att läsa din blogg, även om jag själv mest bloggar om maskinstickning. Jag syr ju också ibland. Och så bor vi inte så långt från varandra.
Kram