Syhelg i Gnesta och vilken helt underbar syhelg det blev

inte för att jag inte trodde det skulle bli underbart. Men jag tror jag har glömt hur roligt det är att åka iväg och umgås med likasinnade...sy, prata, skratta, ge varandra inspiration, titta på vad andra gör....och sy igen.
Och sydde det gjorde jag.....
Jag har äntligen kommit igång med min Eureka quilt...block nr 2 blev färdigt, 20 stycken skulle det vara och det blev det.
Även block nr 3 blev klart, det skulle bara vara 4 stycken av dem och tur var det för det var pillrigt. För första gången sydde jag mitterade hörn...men snyggt blev det.
Block nr 4 hann jag inte helt färdigt med så det ska jag fortsätta med snart....det känns underbart att komma ingång med denna quilt men jag bävar inför den dagen den ska quiltas...men det problemet tar vi då.

Självklart blev det lite inköp också
De vita tygerna är vitt på vitt...med bl a hjärtan och trollsländor men det syns inte på bilden.

Jag är stolt över den självdisciplin jag trots allt hade denna helg (det är nog första gången jag haft självdisciplin tror jag) för trots att de flesta sydde en helt underbar väska efter ett mönster som Päivi Wahlström gjort så höll jag mig till min Eureka quilt....men visst var jag sugen att sy väskan. Och det ska jag men inte just nu.
Men nu är vardagen här igen och jag ska packa upp min älskade symaskin och försöka bringa lite ordning i Syverkstan....sedan tar vi nya tag i sömnaden.

Var rädda om varandra

2 kommentarer:

Junebacken! sa...

Åh vad härligt det låter! Jättefina block har du gjort och du får nog sällskap att sy väskan sedan ändå, för det verkar vara många som vill sy den, inkl jag själv. =)

Cecilia Arnqvist sa...

Eureka-blocken är helt underbara. Lycka till med fortsättningen.