En underbar dag

har det verkligen varit idag. När jag gick ut i trädgården mitt på dagen var det grått och trist men jag kände att jag trots det ville komma igång och räfsa bort lite gamla löv och annat skräp som låg kvar sedan i höstas.
Efter bara någon timme tittade solen fram och det blev underbart skönt ute...inte kunde jag sluta räfsa inte...hela framsidan blev klar och det är nästan ingen snö kvar i vår slänt vid garaget heller så snart kan man ta tag i den biten också.
Nu har jag ont i hela kroppen men känner mig oerhört nöjd...kan det vara skönt att ha träningsvärk....ja, när det är vår så är det skönt med träningsvärk för det är så roligt att se allt som kommer upp och nu är gräsmattan räfsat där vildtulpanerna kommer...så det är fint när de väl tittar upp.

Charlie var på baksidan och tuggade ben först men sedan fick även han komma till framsidan. Där låg han i vårsolen och bara tittade på de hundar som gick förbi. Visst han hade långlina på sig men visade inga som helst tecken på att han ville kasta sig fram och hälsa utan låg snällt och lät dem gå förbi....så stolt jag blev över min vildbatting....han är ju stora killen nu. Fyller 18 månader den 25 april. Tänk så fort det gått.

Nu ligger han i korgen och sover, helt slut efter att ha varit ute hela dagen och jag ska ställa mig i duschen och sedan sjunka ner i soffan och titta på tv för det är ungefär vad jag orkar just nu.
Men i morgon är en ny dag och är det inte sol då så försöker jag väl sy lite grand....annars hägrar trädgården igen.

Var rädda om varandra.

Inga kommentarer: